AIM account kan maar in één chatprog tegelijk

hallo ik heb in proteus een @gmail met msn passport zodat ik kan msne en ik heb een aim account voor mensen die aim hebben. en proteus werkt wel zo handig dat ik dna 2 soorten accounts in 1 chatprog heb, lekker overzichtelijk enzo. maar ik heb ook ichat en das ook wel leuk maar als ik dan met men aim account in ichat inlog logt i bij proteus uit en als ik weer bij proteus aim inlog, logt i bij ichat uit en hij hoort op meerde computers/chatprogjes tegelijk ingelogt te kunnen zijn. want op men andere mac doet heb ik hier allemaal geen problemen mee. ik heb de instellingen nog nagecheckt maar ik kan niks verkeerds vinden. ik snap het niet meer. en btw ichat doet ook een beetje raar want in men buddylist laat i zien dat een contact offline is maar hij is wel online en ik kan gewoon chatten. dus misschien dat dit alles aan ichat ligt? :?

alinea's? :x

Maar erm…je kan met gene enkel chat programma met 1 account vaker inloggen dus ik denk dat je je vergist

met aim schijnt et wel te kunnen en ik andere zeiden ook tegen me dat et kon en die ook aim gebruiken...

Ik denk dat ze bedoelen dat je met meerdere accounts in 1 programma online kunt zijn.. Wat jij bedoelt is namelijk onmogelijk

Is wel degelijk mogelijk, met 1 AIM account in 2 programma's tegelijkertijd ingelogd zijn; dwz... op 2 locaties (dus bijv op je werk/school en thuis).

Maar of het in de nieuwste versie van ichat nog kan weet ik niet…

[quote:7c5a5b45f4="stijnbokhove"]Maar of het in de nieuwste versie van ichat nog kan weet ik niet...[/quote:7c5a5b45f4] dat weet ik wel..

dat kan nl. niet…

Het kan wel met iChat maar dan krijg je een verzoek van de server van AOL of je een commando wilt intikken zodat je op alle andere lokaties uitlogt. Zit zelf met mijn iBook op een heel brakke sitecom router (wireless) en het komt wel eens voor dat ik de connectie verlies, reconnect ik dan met het netwerk in mijn studentenhuis, dan logt iChat automatisch weer in. Dan krijg je dus dat verzoek van de AOL server of je wilt uitloggen.

hier ben ik standaard altijd ingelogd in adium. Als ik dan ff transfer van iets wil doen, kan ik ichat openen en inloggen zonder dat de account onder adium een kick geeft. Denk dat het een fout is, ik vind het namelijk eerder vervelend dan positief.