Aiport Express lijkt dood

Hoi allen,

sinds kort zijn we moeten overstappen naar een andere provider (Belgacom fulladsl). Voorheen bij Tiscali en de Aiport Express werkte perfect, zowel voor draadloos internet als om draadloos muziek te beluisteren via iTunes. Aangezien we moeten overstappen naar Belgacom, ben ik genoodzaakt de instellingen voor internettoegang te wijzigen (andere gebruikersnaam, paswoord, …). Via de ingebouwde modem (ethernet) hebben we toegang tot de nieuwe provider en werkt alles naar behoren. Echter via de Airport hebben we geen verbinding, en ook muziek afspelen via Airport werkt niet meer (de selectie tussen ingebouwde luidsprekers of de airport luidsprekers is zelfs verdwenen). Met behulp van de Airport assistent probeer ik de nieuwe instellingen voor het netwerk waarin de airport is geschakeld te wijzigen, maar dit lukt niet. De computer zegt wel dat de Airport in het netwerk ingeschakeld is, maar ik zie hem niet in de lijst waarin je de airport waarvan je de instellingen wilt wijzigen moet selecteren. Ik vermoed dat we geen draadloos internet hebben, omdat hij werkt met de instellingen van het oude netwerk, en niet met die van de nieuwe provider. Kort en bondig, hoe kan ik de instellingen van de airport wijzigen, zodat ik de instellingen (gebruikersnaam, paswword) van de nieuwe provider kan gebruiken met de Aiport (zonder aiport werkt dus almles wel perfect) Bedankt.

reset v de airport op airport zelf

Het kleine knopje op de Airport zelf even induwen (reset) en je kan beginnen met alles in te vullen.

Ik heb de aiport reeds gereset, zelfs een complete reset (reset ingedrukt terwijl aiport in het stopcontact gestoken). De airport blijft volgens de aiport assistent ingeschakels in 'netwerk X), waarvan ik de instellingen zou willen wijzigen, helaas kan ik de aiport niet selecteren vermits hij door aiport assisten niet 'gezien' wordt.

Steven.

Laat hem na het resetten ook tien minuten uit het stopcontact liggen en probeer het dan opnieuw! :wink:

fabrieksreset, dus alle instellingen wissen:http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108044

Ik heb ondertussen een volledige reset van de aiport uitgevoerd, met gedeeld succes. De airport ios teruggekeerd naar zijn fabrieksinstellingen, en als de aiport assistent opgestart wordt, wordt gemeld dat een nieuwe airport express bassistation gevonden is en dan een naam van een netwerk . Als je dan op 'ga door' klikt in het programma, dan wordt er gezocht naar een basisstation, maar na een tijdje komt de melding dat het basisstaion niet werd gevonden. En dan kan ik natuurlijk de gegevens van de nieuwe provider niet invullen... dus geen draadloos internet, en geen draadloze muziek. Waarom wordt er geen basisstation gevonden????