Aiport Extreme in bridgemodus

Best OMT'ers,

Wij wonen in een appartement waar internet direct 'uit de muur komt'.

De enige manier om de AE te verbinden met internet is door deze in bridge modus te plaatsen. Ik lees echter op fora dat de firewall van de AE daardoor ook uitgeschakeld wordt. Ik weet niet welke beveiligingsmaatregelen mijn ISP neemt (wij wonen in Japan, dus bellen, mailen etc. met de ISP heeft geen zin) om aanvallen van buitenaf te voorkomen.

Wat denken jullie, moet ik nog aanvullende, beschermende maatregelen nemen? En, zijn er routers beschikbaar die in Bridge modus nog wel de firewall ingeschakeld houden?

Merci voor het meedenken.

Volgens mij kun je de AE gewoon laten routeren. Het internet uit de muur beschouw je dan als wan. Alles achter de AE is dan lan. Dus je hebt gewoon je eigen dhcp en dns server in de AE. Het internet uit de muur moet dan een IP-adres, gateway en dns geven aan de AE.

K?un

Mee eens.

Anders zet je de firewall aan op je Mac?

Ik zou dan wel de DHCP handmatig instellen qua bereik. Het kan zijn dat de ISP dezelfde range gebruikt en dat kan problemen gaan opleveren.

Daarnaast zie ik een probleem met NAT als dat op de router van het gebouw ook aanstaat. Dit wordt lastiger om op te lossen...

[quote=Poezenbeest url=http://www.onemorething.nl/community/topic/aiport-extreme-in-bridgemodus#post-2497404 time=1354956464]Daarnaast zie ik een probleem met NAT als dat op de router van het gebouw ook aanstaat. [/quote]
Leg eens uit welk probleem jij ziet dan. Ik zie het probleem niet.

Als de router van de ISP ook NAT heeft aanstaan, dan kan dat tot een dubbele NAT leiden... Ik weet uit ervaring dat NAT daar niet zo prettig op reageert.

NAT na NAT werkt bij mij prima. Mijn hobbyhoek werkt zo. Heb wel andere IP ranges maar dat is toeval. Kwaad kan het in ider geval niet.