Aiport help !

Ik heb problemen met airport op te zetten.

Ik heb een powerbook met 10.3 en een iMac met 10.4.

Nu wil ik beide verbinden via airport, computer-to-computer, om:

• Op beide machines elkaars hardeschijven geheel zien. (geen public folder/dropbox)
  • Op de powerbook via airport de internet verbinding gebruiken van de iMac.
  • Met de powerbook mijn iTunes muziek zien op de iMac.

Wat is het handigst in zo’n situatie om in makkelijk automatisch overal in te loggen?
Zijn hier programmaatjes voor? En hoe veilig moet ik alles instellen? WEP of WPA Enterprice?

[b:86a7e9887a]Dus eigenlijk vraag ik: kan iemand mij helpen om de verbindingen tot stand te brengen…?[/b:86a7e9887a]

Bedankt alvast…

1x posten zou toch genoeg moeten zijn...?? :?

PLIEP!!! :x :x :x

Je zou eens kunnen beginnen met maar 1 keer je vraag te stellen en geen 4 topics te openen...

ik heb je andere 3 topics verwijderd. :)

1keer klikken is genoeg.

Volgens mij komt het door het forum. Zoekacties liepen net ook al niet lekker bij mij, en heb al een paar eerdere dubbelposts gezien vandaag.

ik krijg ook geen melding binnen van nieuwe berichten, en de forum berichten op de voorpagina blijven ook rood i.p.v. grijs na lezen/bezoek

heb je een airport basis station? zo ja die via de software openen om je instellingen te doen. aanvinken van ipnr uitzenden via dhcp. op de beidde macs instellen via systeemvoorkeuren dat ze via dhcp een ipnr krijgen en dan bij delen bestandsdeling aanvinken en dan moet het werken.

succes.

daan.

kan eerst iemand mij helpen met het duidelijk opzetten van een netwerk verbinding, zodat ik beide hardeschijven kan zien?

in 1 computer moet je op je airport icoontje (in je balk rechtsbovenin) klikken en dan 'maak netwerk aan' nu kun je een netwerknaam invoeren en een kanaal (kanaal maakt niet zoveel uit als hij maar niet gebruikt wordt door je buren).

Bij toonopties kan je een wep wachtwoord ingeven. Dit is veilig genoeg behalve als je iemand hebt die willens en wetens jou netwerk in wil komen… maarja dan komt hij toch wel binnen. en vervolgens maak je het netwerk aan door op OK te klikken

Nu klik je op het airporticoontje in de andere computer. Nu zie je daar de naam staan van het netwerk wat je net op de andere computer gecreerd hebt en daar klik je op en dan zit je er in (nog even je wepwachtwoord invoeren).

Vervolgens ga je naar de conmputer toe die het netwerk host (dus de eerste computer) en dan ga je naar systeemvoorkeuren en dan naar delen en dan het tapje internet. Hier kan je je internet delen over je airport.

Nu moet je alleen nog even je HD openzetten maar daar zijn goede draadjes over in het forum en je iTunes zetten dat ze delen naar elkaar (zit in preferents van iTunes)