Aiport netwerk wachtwoord

Vanmiddag probeerde ik een tweede computer aan te sluiten op ons airport netwerk, maar hij bleef maar zeggen dat het wachtwoord niet klopte. We hebben toen het wachtwoord veranderd, maar het bleef "niet juist". Waaraan ligt dit?

Heb je al gekeken of de computer in de lijst "toegangscontrole" (airport-ID/mac-adres) zit? Zo niet dan wordt de computer niet toegelaten op het netwerk (zie airporthulpprogramma).

wat voor w8woord is het? je hebt als eerste WEB 64 BIT HEX WEB 64 ASCI WEB 128 BIT HEX WEB 128 ASCI WPA etc etc

soms moet je er een $ voor zetten,
soms ook niet

Dat gedoe met het wachtwoord, heb ik ook last van gehad. Ik heb toen ook het MAC adres toegevoegd bij "toegangscontrole". Daarna kwam ik er alleen achter dat mijn eigen ibook nog niet was toegevoegd. Toen kwam ik zelf niet meer op mijn eigen netwerk.

Dat was wel even lastig.

[quote:34f76ce026="Funqtion"]Heb je al gekeken of de computer in de lijst "toegangscontrole" (airport-ID/mac-adres) zit? Zo niet dan wordt de computer niet toegelaten op het netwerk (zie airporthulpprogramma).[/quote:34f76ce026]

Dat is het waarschijnlijk! Bij mij is die lijst namelijk helemaal leeg :? Er staat geen airport ID en geen Mac adres. Kan iemand me even uitleggen hoe ik achter m’n airport ID en Macadres kom?

EDIT: Ik heb nu mijn iMacje kunnen toevoegen, maar de G4 nog niet. Maar ik snap het ook nog niet helemaal; de airport ID is toch gewoon van mijn basisstation? Dat is toch precies hetzelfde? En de naam van de computer; is dat de naam die bij het inlogscherm staat? Aah, die airportdingen zijn gewoon te ingewikkeld voor a technische mensen als ik :wink:

[quote:113f487865="Jello"]wat voor w8woord is het? je hebt als eerste WEB 64 BIT HEX WEB 64 ASCI WEB 128 BIT HEX WEB 128 ASCI WPA etc etc

soms moet je er een $ voor zetten,
soms ook niet[/quote:113f487865]

Het is een WPA (persoonlijk) wachtwoord.