Air tunes

Ik heb een PowerMac Dual 1 ghz 240 gig HD SD 1024 mb ram '20' cinema display en een iBook 1ghz 640 mb ram en 40 gig HD SD ...Deze 2 macjes, zijn beide voorzien van een Airport Extreme kaart. Met behulp van mijn sitecom kabelrouter (WL-018) deel ik een netwerk en het internet en dat werkt super! Nu wil ik wel apple's AirTunes aanschaffen zodat ik ook draadloos muziek kan luisteren via mijn geluidsinstalatie(HK avr 5000) en natuulijk om mijn printer delen. Zou dit mogelijk zijn met AirTunes of heb ik hier ECHT een Airport EXTREME station voor nodig?

Iemand raad?

thanks for now!
macian

Je bedoelt Airport Express neem ik aan...

Het mooie van Airport Express is dat je geen basestation nodig hebt. Je hebt al een internetrouter staan, dus in jouw geval zou het dus volgens mij perfect moeten werken.

Sorry, je hebt helemaal gelijk ;-)

∴ NA-NIL-IN ∴

Wat ik uit veel lezen begrepen heb ik het volgende (ik wil namelijk zelf ook zoiets)

Je kan de Airport Express in plaats van de Sitecom als WiFi router laten fungeren; kabeltje naar je stereo en spelen maar.

Om het station als ‘derde’ WiFi kaart te laten fungeren in je bestaande netwerk heb je echter wel een Aiport Extreme basisstation nodig, aangezien het aparaat dan in Bridge mode gezet moet worden en dat werkt niet met je Sitecom.

Even terzijde, heb je om gebruik te maken van AirTunes (dus streamen naar je stereo) per se een Airport Extreme kaart nodig of kan het ook met een oude Airport kaart?

Ik heb geen flauw idee, ik ben namelijk zelf helemaal niet thuis in dat draadloze gebeuren, ik kan zelf net een netwerk aanleggen, maar ik heb ook ziets van.... ik wil air tunes hebben maar kan ik airtunes linken met mijn sitecom router?

[quote:aa4363c4f9="arnohoogwerf"]Het mooie van Airport Express is dat je geen basestation nodig hebt[/quote:aa4363c4f9]

Airport Express is toch een basestation???

@Lucas Raggers: ja, werkt ook met B-protocol

@Macian: je gooit twee begrippen door elkaar: AirTunes is niets anders dan een protocol waarmee muziek versleuteld en gecomprimeerd wordt. Airport Express is het apparaatje waarin het AirTunes protocol is ingebouwd.
Je Airport Express kan je niet aan je sitecom hangen, je kan wel je Sitecom vervangen door een Airport Express. Als je een Airport Express station in je netwerk wilt hangen (bijv omdat je kabelmodem in de kelder staat en je stereo op de eerste etage), dan heb je of een Airport Extreme basisstation nodig, of een andere Airport Express station aan je kabelmodem gekoppeld. Het Airport Express station bij je stereo werkt dan als ontvangststation (bridge) in plaats van verzend station (router).

@freerksmit: ja

[quote:2d60f1a642="tennapel"]

@Macian: je gooit twee begrippen door elkaar: AirTunes is niets anders dan een protocol waarmee muziek versleuteld en gecomprimeerd wordt. Airport Express is het apparaatje waarin het AirTunes protocol is ingebouwd.[/quote:2d60f1a642]

Ter aanvulling:
AirTunes werkt met de Apple lossless Codec, dus de kwaliteit na het comprimeren blijft origineel.

Begrijp je het nu Macian???..... :lol:

Hahaha :D tis mijn helemaal duidelijk!! Dankzij lovebug 8)

Thanks folks