Airplay doet ineens niet meer (npo)

Met iPhone 5s en iPad mini Retina heb ik getracht een NPO uitzending te laten streamen naar Apple TV 4 via gebruikelijke stappen. Alle apparaten hebben afgelopen maand hun grote iOS update gehad. Het werkt niet meer.
Hoe kan dat nou?
Wat kan ik doen?

Weet je zeker dat het niet werkt?

Probeer de AirPlay eens aan te zetten na de reclames. De reclames voor de uitzendingen zijn namelijk losse korte filmpjes en soms wil AirPlay er da nog wel eens mee stoppen wanneer zo’n filmpje afgeslopen is omdat het denkt dat de uitzending dan al is afgelopen.

Heb je “Synchroon” aanstaan ? Sommige apps werken niet met full screen.

Werkt hier perfect, hoor… Op dit moment getest en zit met succes Tegenlicht te kijken op m’n Samsung TV (via de Apple TV3 op TvOS3) vanaf m’n iPhone 6S met iOS10.0.2.

AirPlay gewoon via de NPO-app geactiveerd en daarna afspelen gestart. Voordien stond Mirroring uit.

(@Beech: “Sommige Apps werken niet met Full Screen” << Deze Apps zijn dan geschreven door ontwikkelaars die niet weten wat ze deden; de NPO-app is daar (gelukkig) geen voorbeeld van…)

Dank jullie wel.
Apple TV 4 geforceerd herstart en alles werkte weer.

Alleen teksten met TT888 (teletekst ondertiteling) blijft op iPhone verschijnen,
voorheen kwam het vanzelf op de TV, tezamen met de uitzending.
Iemand?

Nu had ik even synchroon aangezet, omdat ik ondertiteling ook op tv wil hebben, maar ik wil terug naar hoe het was dat TT888 vanzelf ook naar de TV toe ging met streaming.