Airplay iTunes 11 houdt er telkens abrupt mee op.

Sluimertijd op mijn Mac staat ingesteld op 45 minuten.
Als ik via airplay muziek afspeel via mijn AppleTV2 gaat de computer na 45 minuten in slaap en houdt de stream dus ook op.
Vond hier een interessant draadje over bij supportforum van Apple.

In een van de laatste posts heeft iemand een oplossing.
Hij kiest in het airplaymenu van iTunes "meerder apparaten" en vinkt daar zowel de computer zelf als de AppleTV aan en dat schijnt bij hem het probleem te verhelpen.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om dit te checken.
Maar voor het geval er meer OMT-ers last van hebben, hierbij het draadje:

https://discussions.apple.com/thread/4559930?start=0&tstart=0

Ik denk niet dat de link nodig was aangezien jezelf de oplossing geeft.

Heb hem er voor de zekerheid bij gedaan omdat ik de oplossing nog niet getest heb.

Die nieuwe sluimer van Apple is echt wel irritant zeg. Alles stopt gewoon als sluimer ingaat, downloads, films, muziek. Fucking irritant.

Was dat niet altijd al zo?

Normaal gezien moeten programma's zoals transmission of iTunes je computer uit slaapstand houden zodat je niet midden in een film moet opstaan om je computer weer op te zetten omdat ie halverwege in slaap is gevallen.

Mountain Lion valt zelfs in slaap tijdens het maken van een Time Machine back-up.

Ik heb al feedback verzonden naar Apple. Hopelijk is dit geen feature die iets te maken heeft met PowerNap of zoiets (heb ik ook al ergens gelezen op het net).

Is behoorlijk irritant inderdaad. En nee, voorheen was mijn iMac slim genoeg om niet in slaap te vallen tijdens dit soort processen. Moet zeggen dat ik dit wel een beetje onnozel vind van Apple. En nu ik terugdenk heb ik er ook last van tijdens downloads e.d. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
Heb trouwens het idee dat de "meerdere apparaten" oplossing voor mij werkt.