AirPlay mirroring Mountain lion

iemand al ervaring opgedaan met AirPlay mirroring?

bij mij krijg ik beeld plasma niet helemaal gevuld in de breedte, heb schalen naar 1920x1080 ook geprobeerd

bdmv file ietsje schokkerig met afspelen via vlc mediaplayer

Dat ligt aan de schermverhouding. Je TV is 16:9 en je Mac is hoogstwaarschijnlijk 16:10. Er zijn uitzonderingen. De MacBook Air 11" is 16:9 en de Mac Mini/Pro i.c.m. een Thunderbolt of Cinema Display is ook 16:9.

Vanochtend geprobeerd met mn begin 2011 MBP, Het gaat opzicht wel goed, maar na een tijdje begint het bij mij tijdens het kijken van video te schokken.

Niet om te muggeziften maar dit lijstje is correcter: iMac-scherm /( thunderbolt) Cinema display / Macbook Air 11.

Als je Mac Pro en Mac Mini erbij zet lijkt het alsof die 2 énkel werken met een 16:9 /(thunderbolt) cinema display scherm.

Volgens mij is de AirPlay mirroring ook helemaal niet bedoeld voor films, nooit geweest. De bedoeling is voor presentaties, foto's en dat soort ongein. Althans, dat is mij duidelijk geworden sinds de beta's.

ik heb een IMac medio 2011

wat heeft mogelijkheid schalen dan voor zin?

@Niels Inderdaad. Als je toch films wilt streamen kun je het via iTunes afspelen als je AriPlay Mirroring aan hebt, dan wordt het direct gestreamed naar de ?TV, op een andere manier dan AirPlay Mirroring, dus loopt het vloeiender. (Las ik ergens.)

Airplay mirroring is overigens niet het zelfde als Airplay zelf; wel het zelfde protocol maar niet de zelfde intenties.

Mag ik voor de mensen die AirPlay Mirroring niet kunnen gebruiken, wegens te 'oude' Macs, van harte [b]AirParrot [/b]aanraden?

Gisteren lekker in de huiskamer zitten kijken naar RTLGemist, wat op de Mac draaide.
Uitstekende kwaliteit, en gewoon beeldvullend.

airparrot ook niet helemaal beeldvullend.

Dat is vreemd.

Want wat ik ook beeldvullend zet op mijn Mac, komt ook beeldvullend op TV.

[quote=Nielsvr url=http://www.onemorething.nl/community/topic/airplay-mirroring-mountain-lion#post-2437996 time=1343389988]Volgens mij is de AirPlay mirroring ook helemaal niet bedoeld voor films, nooit geweest. De bedoeling is voor presentaties, foto\'s en dat soort ongein. Althans, dat is mij duidelijk geworden sinds de beta\'s.[/quote]

Voor mij werkt dit prima :) soms eens even 4-5 sec schokkend beeld (1x per film ) Wat ik persoonlijk wel iets minder vind is het geluid maar is bijna niet hoorbaar. Ik zend dit vanaf mijn iMac 2011 :)

Hoewel ik prima films zonder hapering kan mirroren vanaf mijn MBP 2011 naar AT3, lukt dat niet met DVD's. Films die op mijn MBP staan kan ik zowel via Airplay (iTunes) als via mirroring afspelen. Bij DVD's kun je alleen kiezen voor mirroring omdat er geen Airplay integratie in Quicktime zit. Op het scherm van mijn MBP en AT zie ik alleen maar blokjes. Een soort schaakbord. Het geluid wordt wel doorgegeven. Herkent iemand deze problemen?

Als je op het AirPlay icoontje in de menubar klikt kun je kiezen of je 'm wilt schalen naar de tv of naar de Mac. Je kunt dan beter kiezen voor schalen naar de tv. Of het schokkerig werkt of niet ligt aan de kwaliteit en snelheid van het netwerk. Als beide apparaten op wifi zitten wordt het al lastiger. Zitten ze beiden aan een kabel vast en doen ze 1Gbit dan zou het vloeiend moeten gaan.

[quote=iep url=http://www.onemorething.nl/community/topic/airplay-mirroring-mountain-lion#post-2438176 time=1343404556]<...> Zitten ze beiden aan een kabel vast en doen ze 1Gbit dan zou het vloeiend moeten gaan.[/quote]
Beiden hangen ze aan een lan, maar dat maakt niets uit. Het MBP scherm laat dit zien:

[img]/uploads/community/4958fb64b04abe5487ee0c2a8ff93655d29524bb_0.png[/img]

Blokkeert Apple misschien de mogelijkheid om DVD te mirroren? Ik kan deze info nergens vinden. Maar ik heb ook nergens een video gezien van iemand die dit laat zien met OS X ML (GM).

Dat zou best kunnen. Er bestaat nog zoiets als HDCP wat men verplicht moet ondersteunen (zoek maar eens op wat HDCP is). Op moment dat je dat niet hebt krijg je een zwart beeld of iets wat jij nu laat zien.

@iep Ik kende de term niet, maar het is inderdaad wel wat ik dacht. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

@ hansdebakker
Ik heb dit ook, maar als ik de dvd bestanden (staan op harde schijf) afspeel met Mplayer (gratis programma) dan lukt het wel.

@ijiji

Bedankt voor de tip. Dit werkt echt top. Ook DVD's kan ik nu probleemloos naar mijn ATV mirroren. :grin:

Ik heb een 27 inch iMac i5/8GB RAM uit 2011 en....airplay werkt hier niet op. Lekker zeg....