Airplay via Apple TV werkt niet icm Apple Music?

Ik wil graag een muziekvideo (concert van AMF10) uit Apple Music (proefabonnement) via airplay en Apple TV3 afspelen op mijn TV, maar dat lukt niet goed.
Of ik krijg geen beeldvullend beeld, of even wel, maar dan ineens weer klein stilstaand beeld en dat alles met heel haperingen, zoveel dat dit gewoon niet te doen is. Dit gebeurd zowel via mijn iPad, iPhone (iOS10) en iMac (El Capitan).
Het afspelen van een Youtube filmpje of afleveringen van Uitzending gemist op mijn TV via airplay en Apple TV gaat wel goed (via alle 3 de devices).
Dus ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu anders zou moeten doen om dit werkend te krijgen. Tenzij het dus gewoon niet goed werkt?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gewoon blijven proberen… Airplay is hele matige wisselvallige rotzooi-software.

Tja, ik ben iets minder negatief over Airplay ;-); ik vind het namelijk een uitkomst en in alle andere gevallen werkt het hier dus altijd prima, gisteren nog op mijn TV via Airplay een film uit iTunes (op mijn iMac) zitten bekijken: haarscherp beeld zonder haperen. Alleen icm Apple Music lijkt er een probleem op te treden (hoe vaak ik het probeer).
Maar zo te zien ben ik dus de enige met dit probleem?