AirPods op Samsung TV

Ik kan mijn Airpods type A2031 verbinden met mijn Samsung TV met Tiszen OS. Echter het volume is laag en vrijwel niet te regelen. Ook het uitzetten van het volume bij gebruik Airpods lukt niet. Wat doe ik fout?
Een tip voor een niet duur alternatief, met bij voorkeur noice canceling en een (niet begrensde) volumeregeling is vanzelfsprekend ook welkom

Welke TV heb je precies?

UE43RU7470SXXN

‘Helaas’ doe jij niks fout (lees: het is niet als gevolg van jouw handelen dat je je geluid niet kunt regelen). Probleem is eerder dat de AirPods geen eigen volumeregeling hebben, maar de volumeregeling van het andere apparaat gebruiken. De iPhone, iMac en iPad hebben elk een eigen volumeregeling voor de AirPods (en andere bluetooth hoofdtelefoons). Je Samsung-televisie heeft die regeling niet, en verwacht dat dit op het bluetooth-apparaat (dus je AirPods) kan worden ingesteld. Zoals al gezegd kan dat in het geval van de AirPods dus helaas niet, waardoor je met een standaard, vastgezet volume zit opgescheept. Ik heb zelf een Samsung TV uit 2014 UE32J2600) waar dit ook bij speelt. Mijn ‘grote’ Bose QuietComfort 35 heeft wel een eigen volumeregeling en kan ik dus netjes harder en zachter zetten, maar mijn PowerBeats Pro doppen hebben net als de AirPods geen eigen volumeregeling aan boord en daar zit ik dus vast aan het standaardvolume van de tv.

Misschien moet je dan maar aan zoiets gaan denken?

Een ander alternatief is om je AirPods te connecten aan je Apple TV. Dan kun je wél het volume regelen, met de Remote van de Apple TV.

@TheBigZ En hoe krijg IK het geluid vd Samsung tv op de Apple TV?

@Night Hoe regel ik het volume vd de Samsung tv?

Door TV te kijken via je Ziggo Go app (of die van je TV provider, als je ergens anders zit).

Op het kastje zelf

Ik heb in de buidel getast en de Samsung Galaxy Buds Live aangeschaft. Voldoet goed qua volumeregeling en Active Noise Canceling. Jullie bedankt voor het meedenken.

Bedankt voor het terugmelden van de door jou gevonden oplossing.