AirPods storing op Macbook

Hi allemaal,

Sinds enkele weken, of zelfs maanden, heb ik last van een bug (ik vermoed dus software probleem), waarbij de AirPods geen geluid meer geven nadat mijn MacBook kort de locatievoorzieningen gebruikt. De AirPods blijven verbonden, en wanneer ik muziek afspeel terwijl dit gebeurt blijft de muziek en andere geluiden afspelen, alleen hoor ik dus niks. Wat helpt is om de AirPods te ontkoppelen en vervolgens weer te koppelen. Nadat ik dat gedaan heb, werkt alles weer, tot het moment dat mijn macbook opnieuw kort de locatievoorzieningen gebruikt.

Ik merk dat dit dus alleen is wanneer ik in de balk bovenin het locatievoorzieningen icoontje zie verschijnen. Wanneer ik hier op klik zie ik dat deze wordt gebruikt om de correcte tijd in te stellen. Ik heb i.c.m. mijn iPhone 7plus nooit last van dit probleem.

Zijn er meer AirPods gebruikers die dit opgemerkt hebben? ik kon er zo snel geen topic van vinden, vandaar dat ik hier mijn verhaal doe ;). Het is geen wereldramp, maar toch vind ik het vervelend dat deze combinatie dus niet optimaal werkt.

Alvast bedankt! :smiley:

Info: MacBook pro retina 13" 2015, draait op macOS sierra 10.12.5

Beetje flauw, maar begin eens met de update naar 10.12.6? Er staat in de release notes niks over Airpods verbindingen, maar niet alles wat Apple verandert wordt even goed gelogd.

Q-collective, helemaal niet flauw hoor, stom van mij dat mijn mac niet up to date is. Was in de veronderstelling dat hij dat wel was haha. Bedankt voor de tip, ga de update installeren en laat morgen weten of het verholpen is!