Airpoort en Basisstation - Info vragen, je kent het wel....

Stel dat je een mooie mac kan kopen maar tegelijkertijd de airpoort en basisstation moet overnemen van de persoon. Kun je dan de airpoort nog makkelijk uitbouwen? En hoeveel moet zoiets gemiddeld dan kunnen opbrengen op de tweedehandsmarkt? Want ik heb totaal niks aan dergelijke zooi.

Een Airport station en Airport kaart is geen zooi. Maar goed, hoe bedoel je uitbouwen?

Bekijk op tweedehands sites voor hoeveel Airports worden aangeboden en hoe duur hij nieuw is. Baseer daar je prijs op.

OKay zooi klonk misschien een beetje negatieverdan ik het bedoelde. Het was meer zo van, het is vrij duur, en ik heb er geen zak aan.

Ik heb al wat afgespeurd op tweedehands sites, maar daar heb ik geen info gevonden.

hoezo heb je er geen zak aan? Als het toch inzit...lekker mooi laten zitten en anders afpingelen...Heb her en daar gehoord dat het toch wel goed werkt hoor Airport..zelf geen ervaring mee maar zou het wel us willen testen!!

Tja ik heb het er liever niet in, dit omdat het de kostten toch enorm opschroeft. Kijk het is best leuk allemaal, maar als je in je eentje als mac op het netwerk zit, dan heb je er niet veel aan. Of kunnen pc's er ook bij? Dan zou het mooi als router kunnen werken.

Die PC's erbij moet kunnen volgens mij..heb je wel wat uitwisselingssoftware nodig..kijk in het forum naar het onderwerp Netwerk PC-Mac

thnx ik zal eventjes kijken :)

Airport is een prachtige router, zelf gebruik ik hem voor twee mac's en een powerbook op internet te krijgen, werkt perfect en zou die airport niet meer kunnen missen, lekker in de zetel zitten surfen zonder draadjes. groeten Marc

Hey Ganymedus,

Ik heb tussen de reacties nog geen enkele prijs gezien dus ik heb ff bij de Apple Store gekeken voor je. Dan weet je tenminste wat het neiwu kost. Het basisstation kost € 415,- en een losse kaart kost € 140,–, allebei incl. btw.

Afhankelijk van het type Mac is een kaart er heel makkelijk of heel moeilijk 'uit te bouwen'. Ik heb in het verleden allerlei verschillende handleidingen gezien. Vaak in het Engels. Gewoon ff zoeken of de aangeboden Mac ertussen staat. Wat voor een Mac is het trouwens want alle Macs zijn mooi :wink:

Ik weet dat ze bij de Starbucks keten in Amerika (koffie- en broodjes en zo…) bij alle café's airport hebben. Als je daar zit, kan je dus gewoon online zijn. Wellicht in Nederland ook ergens of anders met de buren of zo?

Samengevat: het airport station kan je vast wel ergens kwijt maar de kaart kan je misschien wel laten zitten? In ieder geval sterkte met de aankoop. Heb je hem al?

ik kan niet wachten tot ik mijn airport krijg, heb het ook besteld, (wordt geinstalleerd, ) zodra de nieuwe mac er is, wordt het bij mij ook geinstalleerd, ik kan niet wachten.

Het werd al eerder opgemerkt, lekker draadloos internetten, vanuit je luie stoel, of uit je tuin, en tevens kun je als je dat wilt, nog een Pc erbij aansluiten, wat ik niet wil hahah

alleen al het idee, lijkt me lekker, geen draden, wel overal online, ik zou zeggen, koop die airportcard en basisstation erbij, nieuwprijs hoef je lijkt mij er niet voor te betalen, anders kun je beter naar een dealer gaan toch??

Mijn appeltje Anja

Dit bericht maar verwijderd, geinstalleerd wordt het toch, dus als het  niet juist mocht blijken, heb ik pech zullen we maar denken.

Vertrouw nu op mijn installateur

Appeltje,

Volgens mij klopt het zo wel. Als het 'goed' is heb je straks een usb-modem over. Dit is te wijten aan een verkeerd advies van de kpn. Hier staan ze overigens om bekend…

Als ik jou was zou ik proberen of je het kan teruggeven aan hun. Ze hebben je per slot van rekening verkeered advies gegeven.

[quote:post_uid4="tiny"]Appeltje,

Volgens mij klopt het zo wel. Als het 'goed' is heb je straks een usb-modem over. Dit is te wijten aan een verkeerd advies van de kpn. Hier staan ze overigens om bekend…

Als ik jou was zou ik proberen of je het kan teruggeven aan hun. Ze hebben je per slot van rekening verkeered advies gegeven.[/quote:post_uid4]
Hoi Tiny onze nieuwe beheerder hahah

KPN en fouten toegeven, dit zijn 2 dingen wat niet bij elkaar past hahaha

nou ja als het nu maar wel gaat kloppen, en gezien, ik van de week hier een paar keer iets las over machouse, dat ze daar niet kundig zouden zijn, wilde ik dit ff zeker weten

thx en groetjes mijn appeltje

Hoi een airport base staion is vooral leuk als je een tuin hebt of een groot huis, het is een dure oplosing voor een goekope mogelijkheid, je kan ook je hele huis bekabelen zoals ik thuis heb wat stukken goedkoper is dan airport, maar dan heb ik ook nog eens airport voor iedereen die een airport kaart hebben, reuze handig soms als je achter je powerbookje en je hebt geen kabels bij je dan kun je gewoon internetten zonder echte problemen

Dag Mark

Ja dat is het hmmm nou juist ik kies graag voor de duurste weg, maar dat ter zijde.
(Ik denk maar zo, het kost wat, maar dan heb je ook wat!!!!!!

ja ik heb een tuin,(zie ook mijnn eerdere berichtjes ) maar mijn laatste vraag is helaas niet beantwoord, je vind het alleen een mooi, maar te duur systeem, dat had ik zelf al ontdekt!!

mijn appeltje

Helaas is de koop niet door gegaan, ook ergens gelukkig want ik kan beter voor de nieuwe imac gaan met 17" want qua koste plaatje maakte het uiteindelijk niet veel verschil. De airport is best interessant, maar dan moet ik het echt gaan delen met mijn pc's. Daar mijn ouders dan gebruik kunnen maken van mijn internet, dacht ik wel een klein beetje support van hun te kunnen krijgen. Dit is echter niet door gegaan. Toen ik eindelijk besloten had toch voor de imac te gaan, had hij hem verkocht aan iemand anders, terwijl hij hem voor mij zou vast houden. Kortom, ik voel me bedrogen en zit nog steeds met een pc opgescheept. Some1 please help me???

[quote:post_uid7="mijn appeltje"][/quote:post_uid7] Hallo mede maccers,

De airport voorzieningen worden vandaag gerealiseerd, dus ga ik ermaar vanuit dat de installateur weet wat hij doet, en dat het straks ook allemaal nog werkt.

Allemaal bedankt voor jullie reacties