airport aansluiten op router ? voor draadloos internet

Beste macfans

Situatie is als volgt. Mijn (wanadoo breedband kabel verbinding komt binnen in mijn wanadoo modem. Mijn wanadoo modem gaat naar mijn Belkin router. Vanuit deze router komen nu 3 verbindingen via kabels naar mijn 3 internetaansluitingen in huis. ik heb nog 1 uitgang van mijn router over. Kan ik daar het airport basestation aan hangen en zo overal werken met mijn powerbook met airport extreme ?
op deze manier wil ik gebruik blijven maken van mijn verbindingen die ik al had en dus eigenlijk toch ook draadloos kunnen internetten.
uiteraard wil ik liever niet mijn andere 2 computers ook van een draadloos kaartje voorzien. Het is allemaal al suur genoeg >

Tot slot wie heeft er een goed alternatief voor het airport basisstation ?

Super bedankt!!

Martijn Voorbraak

[quote:6a6cdf5b6e="mjvoorbraak"] Tot slot wie heeft er een goed alternatief voor het airport basisstation ? [/quote:6a6cdf5b6e]

Hoi Martijn,

Het moet lukken zoals jij beschrijft.
Alternatief:
Belkin, Linksys, SMC, Asus… Bijna iedere Basisstation kan je gebruiken. Kijk wel hoe je ze moet configureren, via browser is perfect en anders heb je VPC nodig.

Cyberwolf

Je Airport basisstation is ook een router. Zo heb je dus een router aan een router hangen.

Ik heb thuis ook Wanadoo en heb dit als volgt gedaan.

Wandoo modem aan Airport
Vanaf Airport een UTP naar een hub voor de “vaste” pc’s
2 PB’s en 1 iBook surfen draadloos.

Michiel

Ligt nog vers in geheugen:

SpeedTouch 510 ADSL-modem/-router op signaal wat huis binnenkomt. (Gratis van Speedlinq bij abonnement.)
Daaraan een hub/switch 5-poorts gekocht bij fokking Vobis voor €25,00.
Daarin 2 cat. 5 UTP-kabels naar 2 G5’s en een cat. 5 UTP-kabel naar een Belkin Wireless AccessPoint, wat mij slechts €89,95 kostte bij Dynabyte.
In PoBo een AirPort 54 Mbit Extreme-kaart en in iBook een AirPort 11 Mbit-kaart.

Werkt als een tierelier. Dankzij hulp van Sigterm en Remco Vermeer. Superoplossing.

[quote:c1cb160d42="mjvoorbraak"]Beste macfans

Situatie is als volgt. Mijn (wanadoo breedband kabel verbinding komt binnen in mijn wanadoo modem. Mijn wanadoo modem gaat naar mijn Belkin router. Vanuit deze router komen nu 3 verbindingen via kabels naar mijn 3 internetaansluitingen in huis. ik heb nog 1 uitgang van mijn router over. Kan ik daar het airport basestation aan hangen en zo overal werken met mijn powerbook met airport extreme ?
op deze manier wil ik gebruik blijven maken van mijn verbindingen die ik al had en dus eigenlijk toch ook draadloos kunnen internetten.
uiteraard wil ik liever niet mijn andere 2 computers ook van een draadloos kaartje voorzien. Het is allemaal al suur genoeg >

Tot slot wie heeft er een goed alternatief voor het airport basisstation ?

Super bedankt!!

Martijn Voorbraak[/quote:c1cb160d42]

Geen enkel probleem, zoals Amsterdam schetst. Gewoon inpluggen en je router (de eerste) geeft je Airport een adres (DHCP). Hij beschouwt je Airport gewoon als een Computer. De Airport deelt op zijn beurt weer adressen uit aan de aangesloten draadloze comps.

Als je Router vol zit kan je er altijd een Switch aan hangen dan heb je er weer een aantal poorten bij voor nog meer Macs!!!

Succes

nat over nat :)

Michiel

Even een tipje: niet die Airport als router instellen maar als bridge. Dus dat je wanadoo modem de IP adressen uitdeelt.

Het wanadoo modem geeft geen ip-adressen uit. Modem krijgt van wanadoo een dhcp adres.

Michiel

Maar de Belkin router toch wel?

Die wel idd,

Dus je hebt:

modem → belkin -->airport (dhcp van belkin)–>laptop (dhcp van airport)

Michiel

En die laatste stap, DHCP van airport moet je zien te vermijden. Is nergens voor nodig, geeft alleen maar problemen.