AirPort and Ethernetwerk gelijktijdig gebruiken

Hallo Forum, ik zit met een (klein) probleempje,

Ik heb een Experiabox (KPN - internetPlus Bellen) en die zorgt op dit moment via WiFi voor de internet verbinding naar 2 computers. Dat werkt goed.

Een 3de computer, die een heel stuk verder staat, was tot de switch naar InternetPlus Bellen verbonden met internet via een Ethernet bridge die in verbinding staat met een AccesPoint dat tot de komst van het Experia modem was ingeprikt in een SpeedTouch modem.

De Experiabox staat echter op een plek die ik niet kan bereiken met de ethernet kabel van het Accespoint. Ik kan het Accespoint wel inprikken in de ethernetpoort van een iMac die zoals eerder gezegd via WiFi verbinding heeft met de Experiabox.

Zoals de situatie nu is kan ik via het Accespoint wel een lokale verbinding maken tussen de iMac en de eMac maar LAN werkt alleen als ik Airport uitschakel op de iMac.

Ik heb diverse instellingen geprobeerd in de netwerk prefs (delen van internet verbinding) maar het werkt niet. Ik heb dus geen internet verbinding op de eMac en ik kan deze alleen bereiken vanaf de iMac via LAN als ik eerst Airport uitschakel.

Het ligt voor de hand om het accespoint te skippen en alleen gebruik te maken van de Experiabox. Het accespoint kan ik echter niet skippen omdat ik de externe antenne van de Accespoint niet kan monteren op de Experiabox en zonder richtantenne is het signaal te zwak voor een goede verbinding.

Over een tijdje is het probleem opgelost zodra de Experiabox op de plaats van het Speedtouch modem staat, maar dat duurt een tijdje want eerst moet de bekabeling flink worden aangepast.

Q) Is er een tijdelijke (gratis) oplossing voor het verbindings probleem met de eMac ?

Het schijnt met IPnetrouterX op te lossen te zijn maar dat vind ik toch te duur voor een situatie die hooguit een week of 3 zal duren.

Alvast bedankt, groet Wim.

UPDATE

Problem solved !!

De aansluiting is geporteerd en alle ISDN apparatuur kon worden gedemonteerd omdat die nu overbodig is geworden. De bekabeling is met voorrang aangepast, de experiabox verplaatst en aangesloten op het accespoint en ethernet en airport werken nu prima samen.

Groet Wim.