airport "authenticating"

'k Probeer een PowerBook met een airport extreme aan bord te koppelen aan m'n SpeedTouch 570 wireless modem (KPN ADSL direct).

Na een lange periode van “authenticating” komt er een verbinding tot stand, maar het dynamisch toewijzen van een IP adres via DHCP levert een vreemd IP adres op (169.254.1.224) waardoor geen internet verbinding tot stand komt.

Er is ook een Windows PC’s aan de SpeedTouch gekoppeld en daar gaat het wel goed (ip adres 10.0.0.151).

Any clue?

Hoi, ik heb net een gewone Airport kaart (dus oude model) geïnstaleerd, en ik heb niet echt gezocht naar een IP-adres, want ik had toevallig OSXvnc op mn iBook staan, dus ik heb niet echt verder gezocht (tkan ook via je netwerkhulpprogramma). (VNC is te downloaden op [url]www.realvnc.com[/url] o.i.d.) Misschien een idee? Gaat mb niet helemaal zoals je eigenlijk wil, maar 't gaat tenslotte om de verbinding :) . Als je het IP-adres wat je daar ziet instelt onder 'netwerk' bij 'systeemvoorkeuren' moet je nog even de sleutel (WEP-geval) die onder op de router staan invoeren bij de 128-bits hex o.i.d. (staat onder wachtwoord).

Succes ermee.

vergeet je $ tekentje voor de HEX WEP code niet in te voeren, anders ziet je mac het niet als hex code.

$ tekentje? Waarzo? Heb ik niet. En hij werkt wel (anders kan je dit niet lezen :D ).

als hij een web w8woord vraagt, kan je bovenaan kiezen 'WEB W8WOORD, web 40/128 bits hex, web 40/128 bits ascII, WPA persoonlijk en WPA bedrijfs". Het beste is om dan WEB 40/128 bit HEX aan te klikken, dan hof je de $ ook niet meer te typen.

volgensmij maakt je airport kaartje dat ip nr omdat hij niets doorkrijgt van je modem. als je via handmatig dhcp zelf 10.0.0.152 intypt werkt het dan wel?

daan.

Ben er nog steeds niet uit...

Aan de ene kant heb je de optie “open netwerkverbinding” (het trechtertje) en aan de andere de “systeemvoorkeuren > netwerk”.

Waar vul ik het SSID en de WEP-key in?

Heb geprobeerd de WEP-key als wachtwoord op te geven bij “open netwerkverbinding”, maar dan zegt 'ie dat dit niet klopt.

bij netwerk voorkeuren stel je in dat je powerboek via airport en dhcp een netwerk verbinding haalt. via dat "trechtertje" stel je in bij welk netwerk je inlogt. verder kan je ook kijken of je via de hulpprogrammas en dan airport configuratie om je powerboek in te stellen.

succes.

daan.

Bedankt voor jullie reacties; vannacht om 3 uur had ik het aan de praat

Ik vrees dat het een combinatie was van “domme gebruiker” en “begrijpend lezen”. Ik was in de veronderstelling dat de WEP-sleutel gelijk was aan de configuratie-sleutel van het basisstation. Toen ik er achter kwam dat dat niet zo was, was het zo gepiept.

Cheers!