Airport Basestation: het verschil

Ik ben aan het kijken naar een Airport Basestation, maar nu heeft Apple er twee in zijn Store staan. Wat is daar nu eigenlijk het wezenlijke verschill tussen die twee? (... behalve het verschil in prijs dan natuurlijk)

• AirPort Extreme-basisstation (met modem en antennepoort)
  • AirPort Extreme-basisstation (met Power over Ethernet en UL 2043)

Waarom koop je uberhaupt een AirPort, je kan voor veel minder geld een net zo goedwerkend basisstation kopen. Maar het verschil is dat de duurdere versie z'n stroom over ethernet krijgt (moet je netwerk wel ondersteunen geloof ik), en hij kan gebruikt worden in luchtbehandelingsruimten, bijvoorbeeld boven op een systeemplafond.

kan het me levendig voorstellen zo'n airport. Ben er ook voor gevallen (paar jaar gelee). Als het ding in zich komt te hangen is er niks mooiers dan zo'n ufo. Echter kwam hij bij mij al snel in de meterkast. En het grootste nadeel van de airport vind ik: Het bereik (ook met antenna). En als je hem updated (een setting wijzigd) dat het ding opnieuw moet opstarten.

Heb nu een linksys, als ik daar een poort verander of what ever, is dat direct life aangepast. Ding hoeft dus niet meer op(nieuw) te starten.

de powerover ethernet heeft geen aparte stroomkabel.

maar is de express niets voor jou?

[quote:60a1272332=“nvgalen”]Waarom koop je uberhaupt een AirPort, je kan voor veel minder geld een net zo goedwerkend basisstation kopen.[/quote:60a1272332]

ik heb redelijk wat ervaring met die krengen, en moet zeggen dat er geen een zo simpel werkt als die van apple.

[quote:a3ac68150e="HS-L"]de powerover ethernet heeft geen aparte stroomkabel.

maar is de express niets voor jou?

[quote:a3ac68150e=“nvgalen”]Waarom koop je uberhaupt een AirPort, je kan voor veel minder geld een net zo goedwerkend basisstation kopen.[/quote:a3ac68150e]

ik heb redelijk wat ervaring met die krengen, en moet zeggen dat er geen een zo simpel werkt als die van apple.[/quote:a3ac68150e]
Was ook een reden voor mij om er zo één te kope (Express dan) in geen tijd geinstalleerd, nooit problemen mee gehad en alles is logisch te veranderen én te vinden, komt daar ook nog eens Airtunes bij en ook mn printer hangt eraan.
Het is mss iets duurder als een andere maar dat vind ik maar relatief tov de mogelijkheden, de extra opties én de gebruiksvriendelijkheid.

maar ik heb nu dus een wireless router (trouwens niet eens van mijzelf, maar van kamergenoot) die geen WDS ondersteunt. Kan ik daar dan gewoon dmv een UTP-kabeltje mijn Airport Express aanhangen en dan via mijn AE het internet op vanaf mijn iMac? Zodat ik zo alsnog mijn printer en alles constant aan mn AE kan koppelen.

[quote:4bb5d0d76c="soulcreeper"]maar ik heb nu dus een wireless router (trouwens niet eens van mijzelf, maar van kamergenoot) die geen WDS ondersteunt. Kan ik daar dan gewoon dmv een UTP-kabeltje mijn Airport Express aanhangen en dan via mijn AE het internet op vanaf mijn iMac? Zodat ik zo alsnog mijn printer en alles constant aan mn AE kan koppelen.[/quote:4bb5d0d76c]Sterker nog : als je AE [b:4bb5d0d76c]exact[/b:4bb5d0d76c] dezelfde SSID geeft en de [b:4bb5d0d76c]exact[/b:4bb5d0d76c] zelfde beveiliging heb je eigelijk ook WDS ;), Als je nu dan ook nog er voor zorgt dat het modem/router ding de IP adressen uitdeelt en dat uitzet in de AEX (verspreid IP adressen)dan kan iedereen op het netwerk AIrtunes spelen printen en noem maar op.

[quote:3dd8a8ab27="jeroenimo"]Sterker nog : als je AE [b:3dd8a8ab27]exact[/b:3dd8a8ab27] dezelfde SSID geeft ...[/quote:3dd8a8ab27] en hoe doe ik dat? [quote:3dd8a8ab27="jeroenimo"]... en de [b:3dd8a8ab27]exact[/b:3dd8a8ab27] zelfde beveiliging...[/quote:3dd8a8ab27] ... en dit? [quote:3dd8a8ab27="jeroenimo"]... heb je eigelijk ook WDS ;), Als je nu dan ook nog er voor zorgt dat het modem/router ding de IP adressen uitdeelt en dat uitzet in de AEX (verspreid IP adressen)dan kan iedereen op het netwerk AIrtunes spelen printen en noem maar op.[/quote:3dd8a8ab27] ... en dit?

misschien dan ook handig om te weten dat ik een Edimax Router heb … n oude, dus zonder WDS