Airport bereik vergroten? Ideetjes?

Ik heb een Airport Extreme Base station zonder antenne uitgang/modem. Wanneer ik de witte kap eraf haal zie ik 2 draadjes bevestigd aan een metalen constructie. Werkt dat als een antenne en zo ja, werkt het om vanuit dat punt een draadje aan te solderen en die vervolgens te leiden naar een tweede verdieping voor groter bereik? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zit echt met een probleem dat ik de 3e verdieping niet haal vanaf de begane grond. Gewoon jammer, want daar staat wel een comp..... :cry:

Paul

Kan je je Basestation niet een verdieping omhoog plaatsen, zodat hij wat meer in het midden van het huis staat??? Dat lijkt de slimste oplossing.

Ook de positie van het Basestation kan nogal wat uitmaken Misschien ophangen (plat) aan de muur bij de trapdoorgang (en de positie van je computer natuurlijk).
Je hebt vast een portable. Daarop kan je kijken hoe het bereik is (desnoods met MacStumbler) (www.macstumbler.com).

Eventueel kan je ook nog denken aan externe antennes aan je computer (thirdparty). Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Een dure oplossing is een tweede basestation halverwege neer zetten als Relaystation.

Solderen kan ik niet en zou ik ook niet doen!

Succes

Ik zou in ieder geval van die interne antenne afblijven! Niet gaan lopen solderen dus Ook al ziet het er eenvoudig uit, het schijnt zeer nauw te luisteren qua afstemming.

Ik heb wel begrepen dat je op de antenne uitgang van de Airport kaart in je BaseStation
gewoon een externe antenne kunt aansluiten, maar dan gebruik je de interne dus niet meer.
Ook moet je dan een gaatje in je BS casing boren, dus garantie kwijt, etc.

Verplaatsen kan heel goed werken. Ik ben zelf destijds een dag bezig geweest om de meest
optimale plaats te vinden in huis, en hoe de (interne) antenne het huis is gericht werd.

Dat bleek overigens bij tegen de muur in het trapgat te zijn, net als Boekeloo ook al aangaf.
Ik heb nu overal in huis en in de tuin ontvangst.

Maar nogmaals, ik zou niet aan die interne antenne rommelen.

Ik heb onlangs ook wat problemen gehad met de ontvangst van m'n Airport signaal. Je basisstation van plaats veranderen, al is het maar een paar cm doet echt wonderen. Ik heb weliswaar geen Apple basisstation maar het principe blijft volgens mij hetzelfde. Dankzij [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/11859]AP Grapher[/url] kan je je signaalsterkte zien in percenten. Aan de hand daarvan kan je de optimale plaatsing voor je basisstation vinden.

Ik heb hem inderdaad in het trapgat geplaatst op de bg, maar het signaal wordt te zak op de 3e verdieping. Misschien dan toch maar proberen het op de 1e verd. in het trapgat te krijgen. Dan zit het er tussen in tenslotte. Okido, ik hou de soldeerbout maar koud :-)

Gr.

Paul

Nog een programmaatje dat kan helpen het meest ideale bereik te bepalen (VAN APPLE ZELF)

Airport Client Monitor heet het en het is volgens mij zo nieuw als wat. Te downloaden van

http://www.apple.com/support/airport/

klikop Airport Management tools

Met dit progje (Apple Client Monitor dus) kan je het signaal en de ruis aflezen en door te schuiven met je airport en je computer de meest ideale situatie creeeren.

Succes

Even 'geleend' van MacFixIt.com: [quote:819d8ae483]Changing transmitter power for increased signal strength For some users, modifying the "transmitter power" setting in the AirPort Admin Utility (located in Applications/Utilities) allowed for greater signal strength.

Steve Wingard writes "I was seeing slightly lower signal power with the new AirPort software, and tried something. It might help you.

"With the new 5.4 firmware, the Airport Admin Utility now has a pulldown for Transmitter power rather than a slider. If you can get connected to your base station, press the “Show All Settings” button to get the advanced configuration settings. In the “Airport” form, there is a button labeled “Wireless Options…”. Pressing it brings down a slip that includes the “Transmitter Power” control. I set it to a different value (30 or 31mw) and rebooted the base station, then went back into Airport Admin Utility, reconnected to the base station, went into the same form, and set the Transmitter Power BACK to 32mW and restarted the Base Station again.

"I think I’m about close to my ‘pre-update’ signal level now.[/quote:819d8ae483][/i]