Airport Card in imac

Beste allemaal,

Allereerst, ik weet niks van Apple (Ja, schiet u maar!), maar heb toch een vraag.

Een klant van mij heeft een Apple iMac Type M5521 en is in het bezit van een 802.11g draadloos netwerk. Nu is de bedoeling dat de iMaq ook op dit draadloos netwerk komt. Ik heb gezien dat er dan een AirPort (Extreme) Card in geinstalleerd moet worden.

Ik heb gezocht en gezocht, maar kan nergens vinden of de iMac voorbereid is op de AirPort (Extreme) Card.

Kan een van jullie mij uit de brand helpen?

Met vriendelijke groet,

Dirk van Dam

Ik geloof dat de iMac M5521 een ouder model is, als je er een Airport Extreme kaart indoet (als dat kan!?) dan zal hij gewoon werken als een "gewone" Airport kaart..

Dennis

[quote:b40c97004f]Ik geloof dat de iMac M5521 een ouder model is, als je er een Airport Extreme kaart indoet (als dat kan!?) dan zal hij gewoon werken als een "gewone" Airport kaart[/quote:b40c97004f]

Het is een G3, type M5521. Ik heb al e.e.a. nagezocht, maar kan nergens duidelijk vinden of er een airport card in deze versie kan. (Laat staan dan dus de Extreme-versie). Ik denk dat ik maar voor een USB-oplossing moet gaan.

Dank voor het antwoord.

Dirk

hou er wel rekening mee dat er een 'adapter in de imac moet. die zijn niet goedkoop waardoor het aanbrengen van zo'n airportkaart in deze machine een behoorlijke investering is.

:mrgreen:

De iMac in 1e uitvoering, dus de alles in een imac ondersteund alleen de airport 11mbit (802.11b) kaarten en de imac flatpanel modellen ondersteunen alleen de airport extreme 54mbps (802.11g) kaarten.

[quote:cf7fd239da="cubizer"]De iMac in 1e uitvoering, dus de alles in een imac ondersteund alleen de airport 11mbit (802.11b) kaarten en de imac flatpanel modellen ondersteunen alleen de airport extreme 54mbps (802.11g) kaarten.[/quote:cf7fd239da] Dat laatste klopt niet. De 1e lichting iMac flatpanel modellen gebruikt ook de gewone Airport kaartjes. Pas vanaf (volgens mij) de 1 GHz modellen is de flatpanel iMac overgestapt op Airport Extreme.