Airport, Chello en WiFi

Een kennis van me heeft de volgende configuratie:

1 PC met Windows 98, aangesloten op Airport met utp kabel
1 Mac G4 Ibook, draadloos met ingebouwde wifi card, MacOSX 10.4.2
Mac browser is Safari
1 Airport Extreme met wifi en lan aansluiting
Chello kabel internet

Wanneer ik de utpkabel uit het chello modem aansluit op de Airport kan ik de installatiepagina van Chello alleen bereiken op de laptop niet via de pc. Vervolgens stel ik in de installatiepagina van UPC het mac adres van de Airport in. Dit gaat allemaal goed.

Na het resetten van de modem en computers en airport start ik de browser op en kom [b:d83d63a5fb]weer[/b:d83d63a5fb] op dezelfde chello installatie pagina. (De browser is Safari met MacOSX 10.4.2). Dus ik krijg geen internet en al helemaal niet op de windows pc. Er is blijkbaar wel verbinding want anders kreeg ik helemaal niets te zien,.lijkt me.

De Airport is volgens dhcp ingesteld, de pc krijgt 10.0.1.2 en de Ibook 10.0.1.3

Wie helpt me verder, ik weet het namelijk niet meer.

Groet,

Robert Tamboer

Chello en Airport.... is geen goede combi. Soms werkte het wel en meestal ook niet, bij mij althans. Ik heb het toen echt op alle mogelijke manieren geprobeerd en nooit heeft het goed gewerkt. Ben nu overgestapt op Tiscali ADSL en het werkt als een trein!

sorry dat ik geen oplossing heb maar ik wilde het je wel even melden.

gegroet en succes

Chello is gewoon de slechtste provider van Nederland en een van de weinige die nog met MAC releases werkt (manier van 'beveiligen'), dit heeft met je probleem te maken.

Gebruik de zoek functie van dit forum eens en je vind genoeg draadjes over dit probleem.

Ik snap dat er maar een mac adress gekoppeld kan worden, het mac adres van de airport is gekoppeld aan de modem. Maar nog steeds dezelfde problemen.

heb je nadat je de provisioning pagina hebt doorlopen ook het modem gereboot en de pc's herstart?

Ik had Chello Plus op mijn AE aangesloten, maar toen ik opeens nog maar een 33k6 verbindinkje had heb ik het maar weer rechtstreek naar de mac gelegd. Nu trek ik weer de helft van de beloofde 8 mbit…

Ach ja, nog 2 maanden en dan snel weg bij Chello…

Ik heb pc, mac AE, modem geherstart, meerdere keren zelfs. Ik ga het eerst nog maar eens proberen met een gewone router met kabels. De kennis waar het allemaal van is zal ik overtuigen een andere provider te vinden, want Chello vind ik ook niks

Het is gelukt, ik heb het mac adres van de netwerkkaart van de pc gekloond naar een andere router die ik nog en daarna de AE aangesloten op de router. Het werkt als een zonnetje.

Bedankt allemaal,

Robert