Airport doet niets meer na slaapstand

Sinds de installatie van Tiger heb ik het volgende probleem. Wanneer ik mijn iBook(G4, 1Ghz, 768 MB ram,) opstart kan ik wireless verbinding maken met het internet en mijn thuisnetwerk. Maar zodra de laptop in slaapstand is geweest werkt het wireless gedeelte niet goed meer. Ik zie in het lijstje bij airport nog wel netwerken en kan er ook verbinding mee maken maar ik krijg geen ip-adres meer. De verbinding via de netwerkkabel blijft wel gewoon werken. Wanneer ik vervolgens de laptop opnieuw opstart (zonder iets aan de instellingen te veranderen) werkt alles weer als een zonnetje (totdat de computer weer in slaapstand gaat).

Heeft iemand dit probleem vaker gezien, en zo ja weet er iemand hoe dit opgelost kan worden.
Ik ben namelijk vrij veel onderweg en mijn iBook gaat eigenlijk altijd in slaapstand wanneer ik hem mee neem.

Oeps, dat is nieuw... Heb je Tiger schoon geinstalleerd? :?

Ja, Tiger heb ik met de opties Erase and Install Geinstalleerd

Ik heb min of meer hetzelfde; als ik even een uurtje weg ben, dan is de verbinding met internet verbroken. Zelfs als ik de 'energiestand' op 'nooit sluimeren' zet. Gek genoeg blijft er wel verbinding met de airport(s) en is alleen het internet weg. Ik heb namelijk wel alle 'streepjes' in de menubalk.

Tiger na een update.

Misschien helpt het als je de pmu reset: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449 (Let op, iedere i of powerbook moet anders gereset worden)

Ik denk dat dit mogelijk een bug in Tiger is. Uit- en weer inloggen helpt?

In- en uitloggen heb ik geprobeerd maar ook dan heb ik geen resultaat. Ik krijg dan wel een ip-adres maar het internet en mail e.d. blijft hardnekkig weigeren

Via MacFixit kwam ik dit tegen: [quote:8f03ca9d72]After installing Tiger I experienced the same reconnect issue in AirPort where it won’t reconnect after waking from sleep. The fix for me was to delete the airport keychain entry in the keychain application. After that all is back to normal.[/quote:8f03ca9d72] Helpt dat?

Dank, ik zal het uitproberen.

[quote:1fc43eeecd="JeePee"]Via MacFixit kwam ik dit tegen: [quote:1fc43eeecd]After installing Tiger I experienced the same reconnect issue in AirPort where it [b:1fc43eeecd]won’t reconnect[/b:1fc43eeecd] after waking from sleep. The fix for me was to delete the airport keychain entry in the keychain application. After that all is back to normal.[/quote:1fc43eeecd] Helpt dat?[/quote:1fc43eeecd]

In mijn geval is het niet het probleem dat ik geen connectie meer kan maken, dat gaat allemaal goed. Het probleem is alleen dat er wel connectie is maar dat het internet of de daarmee samenhangende programma’s geen verbinding krijgen

Misschien toch proberen, het lijkt namelijk wel op elkaar, of heb ik het mis. Je hebt wel verbinding, maar ook weer niet... :?

Helaas, Ook na de oplossing vanJeePee blijft mijn probleem bestaan.

Dat had ik op mijn iMac G5 ook. Alles prima in orde (bereik als nooit tevoren), maar geen internet. Heb al eens de iMac 3 dagen op niet sluimeren laten staan en dan ging het redelijk. Dat is natuurlijk niet de oplossing en ik draai vol tevredenheid al weer een tijdje op 10.3.9.

Ik heb geen problemen met mijn 12" PowerBook, hij staat soms dagen in sluimer.

Mijn iBook heeft ook geen enkel probleem, evenals m'n iMac na een poos sluimeren.