Airport dood?!

Ik moet sinds enkele weken mijn Airport graphite base steeds vaker herstarten om verbinding te krijgen/houden met internet. De laatste dagen is dat om de 20 sec ongeveer. :cry: Iemand hier ook last van of evt. oplossing(en) voor?? :|

Ssssjjiiiiiittt,

Wat heb jij veel spullen zeg… Wow en ook al een 17" PB op 1.5Ghz?
Shit… Verder zou ik het niet weten wat betreft de Base Station, maar als ie
lastig wordt kan je altijd een goedkoop ‘PC’ kastje gaan halen. Die kosten
bijzonder weinig tegenwoordig.

Zoekt en gij zult vinden!

[quote:3d085a0800="Pink Grapefruit"]Ssssjjiiiiiittt,

Wat heb jij veel spullen zeg… Wow en ook al een 17" PB op 1.5Ghz?
Shit… Verder zou ik het niet weten wat betreft de Base Station, maar als ie
lastig wordt kan je altijd een goedkoop ‘PC’ kastje gaan halen. Die kosten
bijzonder weinig tegenwoordig.[/quote:3d085a0800]

nee koop dan maar een PC’kastje… jzs… Lievert heb je niet gewoon teveel eraan hangen, en of sta je op een hotpoint list ?

Hmmm, ik heb mijn airport helemaal op slot staan en zelfs als alle andere macs uitstaan blijft hij deze kuren vertonen. Nouja, ik denk dat ik maar weer moet gaan sparen voor een Airport extreme base. Ik heb vorige week het PB gekocht en gisteren de iPod. Zo wordt het een Apple maand voor me, die meimaand... :)

∴ NA-NIL-IN ∴

Beetje Off-topic

Maar huh… Niet voor 't een of 't ander hoor maar wat doe je voor de kost?

• Dope dealer
  • Commisaris bij een multi-national
  • Witte boorden crimineel
  • Keihard werken
  • Pooier

1 van de 5 moet het zijn. Je bent immers redelijk loaded met al dat spul.

massel,

waroom moet iemand crimineel zijn om so veel spullen te hebben? Ik bezit zelf 1 PB 17" 1,33 met 1024 mb, 2 airport exteme base stations, 1 Imac 17" 1ghz met 1024 mb 1G5 dual 1.8 met 1.5 gb en 20 " Apple cinema display , 1 ipod 30 gb, 1 isight, 2 wirelles toetsenboard 2 wirelles muizen,

Ja, ja ik ben poier!!! 8)

@ georgios: Vooral zo doorgaan! Goed bezig :wink: @ Schrijvert: Laten we het houden op een uit de hand gelopen hobby en ouders die mij financieel hierin supporten omdat zij zelf ook helemaal mac minded zijn... :D

Maargoed, dit even terzijde. Het ging mij om de Airport. :x

Mag ik mij ook even mengen in dit "draadje"? Het lijkt wel of er een airport virus heerst. Die van mij (graphite) heeft vanmiddag ook de geest gegeven. Aan/uit helpt niet en ook resetten levert alleen maar een rood lampje (de middelste van de 3) op. Verder geen enkele reactie.

Iemand suggereert dan maar van dat PC spul te kopen. Is denk ik een stuk voordeliger dan de “extreme” van Apple.
Wat is een goed PC alternatief??

Dirk Jan

[quote:f6539dc77c="dirkjan"]Mag ik mij ook even mengen in dit "draadje"? Het lijkt wel of er een airport virus heerst. [/quote:f6539dc77c]

Daar lijkt het wel op. Hier al een eerder draadje ook over de Airport graphite base. Toen had ik nog een oplossing. Die heeft nu bij mij ook geen zin meer…

Een klant van mij is netwerk beheerder en hij heeft mij deze adress gegeven. www.netwerkshop.nl Hebben ze geen online shop maar je kan well kontact nemen met hun. het gaat om een acces point van min.150mWatt/200mWatt het kost rond de 170 euro en heeft 5x sterker signal dan Airport extreme.

##

:? Jullie maken me bang. Hier draait ook een Airport Graphite, eerste gen. Alleen, hij staat dag & nacht aan zonder enige problemen waar 3 mac op draaien. Tot nogtoe gaat alles goed, hoop dat er niets misgaat. Tis al zo lang geleden dat ik alles geinstalleerd heb dat ik echt niet meer weet hoe ik dat toen gedaan heb. Zal tegen die tijd wel weer studeren worden.

[quote:050bb0ff3a="cubizer"]Hmmm, ik heb mijn airport helemaal op slot staan en zelfs als alle andere macs uitstaan blijft hij deze kuren vertonen. [/quote:050bb0ff3a] Heb je ook je internet verbinding losgehad, en reset ie dan ook? Wellicht dat iets van buiten je airport weet te "triggeren" of zo.

De eerste generatie basestations kampt met een productiefout. Een van de condensatoren in de voeding is van slechte kwaliteit en is na een paar jaar kapot. Het gevolg is dat je basestation uit gaat vallen en na korte tijd helemaal niet meer op komt. De condensator kost iets als 50 eurocent en na een half uurtje werk draait ie weer als nooit tevoren. Ik heb verschillende basestations met dit euvel succelvol gerepareerd.

∴ NA-NIL-IN ∴

Ik heb hem ook al open gehad, maar ik zou zo niet weten welke. Kun je dit inderdaad even uitleggen of mij een nadere handleiding geven via PB :wink:

Mijn airport doet het weer!! Was gisteren bij Machouse, waar de technische dienst mij verzekerde dat de airport "dood" was. Ik kon daar zo een nieuwe kopen.... Toch een poging gedaan om hem te "pingen" via een gedraaide ethernetkabel en mijn iMac G3. En waarachtig hij deed het weer. Moest wel alles opnieuw instellen, maar daarna was alles oke! Iedereen maar weer bedankt voor de tips.

Dirk Jan

Heb ook een graphite airport base, moet zeggen dat ik er weinig problemen mee had, maar weet nog wel dat ik hem eens had gereset en met geen mogelijkheid meer aan de praat kreeg. Daar ben ik toen een dag mee bezig geweest, het lukte me niet om het station opnieuw te configureren.

Weet niet wat ik precies heb gedaan toen het wel lukte, maar ik kijk wel uit met het opnieuw resetten. :sealed: