airport en beveiligingsinstellingen *opgelost*

Ik heb mijn airport extreme via ethernet aangesloten in mijn netwerk. Mijn nieuwe G4 laptop :lol: is via dhcp aangesloten. Verbinding is perfect en alles werkt behalve het instellen van het basisstation...

Het hulpprogramma ziet de basestation niet en de configuratieassistent ook niet!

Hoe kan ik toch mijn basestation-instellingen aanpassen?!?

Wat bedoel je met beveiligen??

ik wil in het basistation de beveiligingsinstellingen regelen, nu is mijn netwerk gewoon open, maar ik kan dus niet inloggen op het basisstation

heb je je airportstation al gereset? heb het zelf ook gehad kijk eens in de help van apple hoe het moet

Nee, nog niet, dat kan gewoon met paperclip geloof ik...

Na resetten kan wordt wel het netwerk herkend maar is het niet te configureren

En kun je nar een software resteet ook niet inloggen op de base met netwerk naam en wachtwoord "public" :?

Nee, ik heb admin-software van Apple gedownload en na de reset geeft ie wel aan dat er een nieuw basistation bijgekomen is [ onder 'rendezvous' was ie al zichtbaar] maar inloggen gaat niet Ook niet met public. Achter de naam staat ook 'offline'

Ik begrijp er niets van, zo moeilijk kan het toch niet zijn?!

In de support van apple staat het probleem wel gedefiniƫerd maar daar staat dat de software geupdate moet worden naar v3.0. Uiteraard heb ik de laatste versie die al verder is dan dat.

Ik zag ook dat er nieuwe firmware [5.4] is maar dat kan ik ook niet updaten zonder link.

kan je niet via een ehternet kabel bij je instellingen van je airport komen? ik heb ook wel eens gehad dat ik niet bij mijn airport kon komen en na het resetten van de airport en het herstarten van mijn ibook lukte het vaak weer wel.

succes er mee.

daan.

wat is het ip-adres van de basestation dan?

Ik ben er uit!!

Alleen als je de ethernet-kabel in de poort met het rondje steekt kun je contact met de basestation krijgen. Dat wist ik niet

Als de configuratie klaar is steek je de stekker weer in de poort met het ethernet-symbool

Thanx