airport en ibook g3

Ik heb even een vraagje. ik heb nl. een ibook g3 (de eerste versie zeg maar) op de kop getikt. Nu wil ik draadloos kunnen internetten etc. Maar ik vraag me af wat ik precies nodig heb. Ik heb het idee dat ik een airport card (geen extreme) nodig heb en een airport basestation (eerste of tweede versie?) Mijn imac g4 is op het internet aangesloten met een speedtouch 510 router. Moet ik of kan ik daar nog wat mee? deze is dus niet draadloos.

Ik heb al wel wat rondgegekeken op Macos X maar het is me nog niet helemaal duidelijk…

Ik had een paar maanden terug de volgende opstelling: iBook G3 + airportkaart, iMac G4 + airportkaart, Speedtouch Home (getweaked), Airport Basestation.

Kabeltje van de Speedtouch naar het basestation, Macjes instellen via DHCP en surfen maar :lol:

AirPort (oud) kaartje plus een -maakt niet uit welke (nieuw/oud, Apple/geen Apple) WiFi router.

Met de vraag of je de oude Airport kaart nog te pakken krijgt. De mijne heb ik met veel moeite opgehaald in Krommenie.

Bij www.chipmunk.nl hebben ze de oude airportkaarjes nog (A-6537 M7600 Airport Card) Incl. verzendkosten 140,- euro

Ik denk dat er zo'n 'oud' AirPort kaartje is vrijgekomen, want bij mijn iBook G3 is zojuist de flatcable naar het beeldscherm doorgebrand, dus daar heb ik weinig meer aan. Dus als je die kaart zoekt...

hallo oppie,

ik heb wel interesse in jouw airport card (voor m’n ibook g3).
Heb je 'm nog? Waar woon jij?
Ik zit regelmatig in centraal NL.

hoor graag van je,
m.v.g. frank