Airport en kabelrouter

Hallo,

Sinds kort ben ik in het gelukkige bezit van een PBG4 500Mhz. Nu heb ik al reeds een flink arsenaal pc’s in een netwerk aangesloten. Deze heb ik allemaal aangesloten op een Sitecom breedband router aangesloten op het kabelmodem van @home.

Mijn vraag is of ik de PB via een airportbasisstation en airport card kan aansluiten op deze sitecom breedband router, gezien het feit dat ik de PB draadloos wil gaan gebruiken. Of moet ik de router vervangen door de airport.

Ik weet wel dat ik de airport kan gebruiken voor zowel windows pc’s en mac’s

alvast bedankt
roy :?:

Je kunt het airport station gewoon aansluiten. Je moet wel de dhcp functie van het station uitzetten.Het station moet alleen een bridge functie van de PB naar de router vervullen.

Beste torz,

Als dit alles is dan loont het zich de moeite om een airport met card aan te schaffen.

Heb je zelf ook deze configuratie thuis?

In ieder geval bedankt voor je reactie.

gr.
Roy

Ik heb deze configuratie ook zo ongeveer thuis, ik heb de ADSL ethernet modem (dat is eigenlijk gewoon een router), en daaraan zit mijn Airport. Ze een Airport als een router, je kan zoveel routers aansluiten als je wilt.

Adriaan

Hoi Adriaan,

Betekend dat ik dan een zgn. Crosslink kabel moet maken? om beide routers aan te sluiten?

Gr.
Roy :?: