Airport en telenet

even een vraagje: de telenet opstelling is als volgt in mijn huis: waar de draden binnenkomens hangt een "TOUCHSTONE TELEPHONY MODEM". Daaraan hangt via een ethernetkabeltje het acces point linksys geval (waar ik trouwens veel problemen met ondervind). Via dit acces point heb ik draadloos toegang tot mijn 2 macs... Kan ik dat stomme linksys geval (waar geen mac updates voor beschikbaar zijn) vervangen door een "AIRPORT EXPRESS" of moet dit een "AIRPORT EXTREME" zijn?? En zoja wat zijn de ervaringen hieromtrent? (gemakkelijk te installeren? goed bereik? gemakkelijk te updaten? simpel te configureren? gebruiksvriendelijk?)

liefst zo snel mogelijk een antwoord aub…

greetzz

Heb ook Telenet. Die komt binnen via een Motorola Modem. Vandaar gaat het naar een Airport Express die het signaal draadloos verdeelt naar een iBook en iMac. Met die Airport Express nog nooit 'vodden' gehad, altijd ontvangst, goed bereik, poepsimpele configuratie. Daarvoor had ik een D-Link WiFi router en dat was echt een ramp: verbinding viel uit, na sluimer geen verbinding meer,...

Die Airport Express is echt wel één van m’n betere kopen geweest. (Ander pluspunt is ook nog het draadloos printen en draadloze iTunes-geluid.)

Airport Express is voldoende :)

hier telenet op een motorola modem die naar een linksys router gaat. Daar hangt een pc aan en gaat ook naar een volgend verdiep. Waar een linksys switch staat met 2 pc's op en 2 mac's en ook een airport express. Alles gaat hier super! Nooit geen problemen.

Bij mij komt telenet ook toe op een motorola modem toe. Daarop is een is linksys router aangesloten waarop 2 PC's aangesloten zijn via kabel en nog 2 PC's draadloos. Daarnaast zijn op die router ook nog een iBook en een airport express aangesloten (voor iTunes).

In het begin heb ik ook veel problemen gehad met die linksys. Die router heb ik dan terug binnen gebracht, in de winkel hebben firmware van die router upgedated.
Sindsdien geen problemen meer.

ik ben deze namiddag dan toch een airport express gaan halen om die linksys router te vervangen. Echt fantastisch. Linksys eruit, ethernetkabel in airportexpress, 2 minuten een nieuw netwerk geïnstalleerd en alles werkte zoals nooit tevoren... fantastisch toch en nog airtunes erbij ook :D