airport en vigor 2200 router samen - welke instellingen werken probleemloos?

Hallo, Zoals vele heb ik een airport (wit) plus een vigor 2200e router, meestal werkt dit goed , met de instelling dhcp krijgt een ip nummer van router, maar vaak worden de ip nummers van de router verandert door de ip nummers die de airport uitgeeft en dan heb je weer geen verbinding, vaak moet je dan boot-p doen en dan komen de ip nummers van de router weer in beeld , maar het blijft wisselvallig. waarom werkt toch die handmatige instelling van ip nummers niet dan was ik van dat geklooi af, het werkt alleen als de instellingen in de systeemvoorkeuren /netwerk/airport staan op dhcp of soms bootp, het blijft kwakkelen, heeft iemand soortgelijke ervaringen of wellicht een idee om dit euvel te verhelpen?een netwerkdeskungige of zoiets, dank ,

Seven

Je kan de DHCP server van de Airport uitzetten, zodat deze geen IPtjes uitgeeft. Bedoel je dat?

Ja waarschijnlijk wel want vaak worden de ip adressen van de vigor vervangen door de ip adressen van de airport, hoe zet je dat uit dan? en waarom werkt toch die dhcp handmatige insteling niet? alvast bedankt, wij worstelen al een tijdje met dit euvel, maar omdat het vanmorgen bleef aanhouden zoek ik naar een permanente oplossing.

He dit probleem ken ik.Had ik ook,was bezig met het zoeken naar een oplossing,maar het basisstation heeft het begeven.Is op weg naar Apple. Heb niet uit kunnen proberen of het uitzetten van dhcp functie van het station het probleem oplost. Maar er is meer.

"m Bridge: The AirPort Base Station is configured by default as a bridge between the wireless
AirPort network and the wired Ethernet network.
Connecting an AirPort network to an Ethernet network through the base station Ethernet
LAN (G) port bridges the wireless AirPort network to the wired Ethernet network."

Volgens mij kun je de Bridge functie ergens aanzetten(vinken) als nat en DCHP uitgeschakeld is dan zou het kunnen werken ,maar testten kan ik het niet.
Blijf graag op de hoogte van deze problematiek.

Vergeten:Bron Citaat:Designing_Airport_Networks2.pdf van de Apple site.

Ik heb "verspreid ip adressen" uitgezet in de airport configuratie, en bij de systeemvoorkeuren/netwerk/tcpip voor handmatig gekozen, nummer van de router ingevuld , en een eigen ip adres van de client computer en allemaal hetzelfde subnetmask. voorlopig schijnt dit goed te werken. mochten er toch nog probleempjes ontstaan meld ik het. ik beb blij van dit euvel veholpen te zijn.

adriaan en torz, bedankt voor de hints!

Seven

ps laatste vraag- omdat de airport zelf geen ip adressen uitzend kan je hem dan nog wel weer oproepen met de configuratie assistent?