ik heb nu een tijdje mijn MacBook Pro en Airport Extreme en dat werkt allemaal prima, draadloos printen en harde schijven enzo. Maar m’n moeder werkt nog steeds met Windows (mede voor haar werk). En nou hebben we 1 printer in huis voor alle computers, dus ik heb die op die Airport Extreme aangesloten, zodat mijn moeder ook gewoon kan printen. Ze heeft geen draadloze kaart in haar pc dus het werkt allemaal via kabels voor haar. Nou had ik het allemaal voor elkaar en het werkte en iedereen blij. Tot het printen vanaf haar pc ineens niet meer werkte. Het Airport Extreme baisstation word bij haar ook niet meer herkent al worden de harde schijven wel nog steeds gezien. Ook kon ik eerst op mijn Mac bij gedeeld in haar gedeelde map, maar dat is nu ook over. Van haar pc naar de printer is alsvolgt (<----> = internet kabel, [===] = usb):
Pc <----> modem <----> Airport Extreme [===] printer
Weet iemand hoe het komt dat het niet meer werkt en hoe ik het weer werkend kan krijgen?
Ik heb ook een pc direct met ethernetkabel op het modem en vanaf het modem dan weer een andere ethernetkabel naar Airport Extreme met USB-printer, maar ik heb nooit de Airport Extreme en printer gezien op de pc (ook niet met Bonjour en Airport-hulpprogramma geïnstalleerd).
Ik denk dat je inderdaad gewoon de pc met kabel op de Airport Extreme moet aansluiten (wat ik met een andere pc ook heb) en dan werkt het perfect.
Dus (zoals osage4 al voorstelde):
PC <—> Airport Extreme <-=-=-=> Modem & Printer
Op een andere manier heb ik het ook niet werkend gekregen. Heb er ook niet veel moeite voor gedaan, want gebruik de pc nooit. Je zou denken dat het moet kunnen, maar misschien dat er dan poorten in het modem geforward moeten worden? Zou raar zijn als het eerst wel werkte en nu niet meer, maar nogmaals, bij mij heeft het überhaupt nooit op jou manier gewerkt.
Dus (Kabel)Modem aan de WAN port van de Airport, en diverse Macs en PC’s bedraad (en laptops / iPod) draadloos) aan de LAN poorten van Airport, eventueel met een switch ertussen als het er meer dan 4 zijn (heb ik).
Op de USB aansluiting van de Airport een USB hub met Printer en een extra harde schijf.
Werkt naadloos zonder moeilijke configuratie. Gebruik Bonjour-wizzard op de PC’s om de printer te installeren.
Allemaal bedankt, maar ik wil het het liefst houden zoals het nu is. Het moet kunnen werken, wat het werkte. Ik heb namelijk die AE in mijn kamer staan en het modem staat in de woonkamer, aangesloten op de internet, 2 pc's, mijn Airport en lichtnet. Dat past niet eens in mijn kamer :? plus dat al die kabels om moeten worden gelegt. Ik wil ook graag die AE in mijn kamer houden, dat ding is te mooi voor in een kast :wink:
Op de Airport Extreme zitten dus een printer en een externe harde schijf aangesloten (beiden USB). Het rare is nu dat ik op de Windows XP (SP3) bak wel automatisch (via Bonjour) de harde schijf te zien krijgt, maar de printer is niet te vinden. :? Het blijft dus een beetje raar.