Airport Express aanlaten of uitzetten

Om eindelijk een beter ontvangst te krijgen heb ik de AP Expressm, op de eerste verdieping gezet in de slaapkamer van onze jognste. Echter ik ben wat huiverig voor de straling die hij uitzent. Kan het kwaad als de AP Express wordt uitgezet wanneer hij niet wordt gebruikt, of raakt hij instellingen kwijt?

Kan geen kwaad, want de instellingen zijn gesaved. Je moet na het inpluggen wel even een paar seconden wachten dat de verbinding gerealiseerd kan worden. Maar er is helemaal niets van straling bekend......

Je kan hem gewoon uit het stopcontact trekken. Alle instellingen onthoudt hij... Als je hem er weer insteekt zal die heel eventjes oranje knipperen en na ongeveer 30 seconden brand het lampje weer groen!

Kunnen jij en je zoontje of dochtertje weer rustig slapen :wink:

Edit: Iemand was me voor

[quote:27e419f692="It's Showtime"]Kunnen jij en je zoontje weer rustig slapen :wink:[/quote:27e419f692]

Hoe weet jij dat hij een zoontje heeft? :sealed:

Al aangepast mijn beste :roll:

[quote:bf4df08a58="It's Showtime"]Je kan hem gewoon uit het stopcontact trekken. Alle instellingen onthoudt hij... Als je hem er weer insteekt zal die heel eventjes oranje knipperen en na ongeveer 30 seconden brand het lampje weer groen!

Kunnen jij en je zoontje weer rustig slapen :wink:

Edit: Iemand was me voor[/quote:bf4df08a58]

Bedankt mensen.

Toch een prettige gedachte dat hij alles onthoudt. Hoef ik niet bang te zijn voor onze ZOON!!

Klopte dus wel.

[quote:51b1eb05ad="It's Showtime"]Al aangepast mijn beste :roll:[/quote:51b1eb05ad]

Was alleen benieuwd :lol:, krijg je ervan als jezelf een dochter hebt. Meestal wordt ervan een mannelijk geslacht uitgegaan…dus niet lullig bedoeld…als je begrijpt wat ik bedoel…

Voor de straling hoef je ook niet bang te zijn, de straling van een magnetron of draadloze telefoon is vele malen sterker, en zelfs die zijn onschadelijk.

[quote:8d5cef6d43="unSOUND"]Voor de straling hoef je ook niet bang te zijn, de straling van een magnetron of draadloze telefoon is vele malen sterker, en zelfs die zijn onschadelijk.[/quote:8d5cef6d43]

Ben misschien iemand die paranoide is, maar ik leg mijn iPhone niet naast mijn bed neer. Heb verschillende tests gehoord waaruit blijkt dat je toch onrustiger slaapt.

En hoelang bestaan al die technieken nou, ze weten nog niet zeker of het schadelijk is voor de gezondheid.

Ik geloof zelfs een beetje dat de foto’s van de maanlanding vervalst zijn :? .

[quote:a7c517d966="mblokhuis"]...Ben misschien iemand die paranoide is...[/quote:a7c517d966] Ik denk dat je dat "misschien" wel weg kunt laten... :|

[quote:a7c517d966]maar ik leg mijn iPhone niet naast mijn bed neer. Heb verschillende tests gehoord waaruit blijkt dat je toch onrustiger slaapt. [/quote:a7c517d966]
Zolang hij niet over gaat slaap je heeeeeel rustig.

[quote:793bf0d383="mick1"]Echter ik ben wat huiverig voor de straling die hij uitzent. [/quote:793bf0d383]

Het moet uitzen[b:793bf0d383]DT[/b:793bf0d383] zijn.

Dit even ter informatie.

[quote:cc097e3a75="unSOUND"]Voor de straling hoef je ook niet bang te zijn, de straling van een magnetron of draadloze telefoon is vele malen sterker, en zelfs die zijn onschadelijk.[/quote:cc097e3a75]

Zoals al eerder genoemd is er maar weinig over nadelige effecten bekend. Dit betekent echter vooral niet dat die er niet zouden kunnen zijn!

Er komt recent bijvoorbeeld steeds meer wetenschappelijk bewijs dat de menselijke blood/brain barrier al bij lage stralingsniveaus veranderingen vertoont. Wat dit dan weer voor gevolgen zou kunnen hebben moet uit verder onderzoek blijken. Is zomaar een voorbeeldje. Maar het zal zeker nog even gaan duren voordat er een goed beeld is van de mogelijke effecten, waar men op dit moment eigenlijk maar weinig van weet.

Hallo!

Ik ben draadloos internet aan het overwegen, maar nu zie ik dat ik met een airport express ook vrij in huis kan rondlopen met de laptop.
Ook ik maak me wat zorgen over de straling. Is de straling van de Airport express te vergelijken met draadloos internet of is deze minder?

Die is exact hetzelfde.

Zag pas nog een itempje op tv waarin werd aangetoond dat met name draadloze huistelefoons heeeel veel straling verspreiden. (Ging over iemand die dacht dat ie slecht sliep vanwege een telefoonmast een paar honderd meter verder op. Was dus de draadloze telefoon.)

Ik wordt trouwens ook zenuwachtig met de iPhone (met UMTS?) naast mijn kussen…

Wat overdreven zeg om van een beetje straling bang te worden... Ik heb nog nooit gehoord van iemand die in het ziekenhuis terecht is gekomen door telefoonstraling en ik slaap prima met een iPhone naast mijn bed. :?

Wacht nog een jaar of 30...

Maar goed.
Aangezien de straling van draadloos internet en airport express hetzelfde is, vraag ik me nu af wat het best is. Maw is het bereik met een AE gelijk aan dat van draadloos internet?

Er is geen verschil! Een Airport Express zendt ene signaal uit zodat je draadloos kan internetten. :P