Airport express beveiligen

Ik heb een iBook en een eMac en een Airport express aan de praat gekregen met een Chello Kabelverbinding. Alles werkt prima, alleen ben ik niet zeker van mijn beveiliging. Ik kan me nl. niet herinneren dat ik iets heb ingesteld. Hoe nu verder, want ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat nou moet instellen. Groeten Chander

Hoi Chander,

Als het goed is heb je bij de software installatie een wizard gedraaid waarbij ook gevraagd wordt een wachtwoord in te geven. Dit wachtwoord is de beveiliging van je netwerk. Als je je niet kunt herinneren dat je wachtwoord hebt ingesteld, draai dan nog eens de configuratie-assistent op je beide computers.

Succes met je netwerken!

Job

open airport admin utility, in de utilities folder (of in nederlands hulpprogramma's en dan iets met airport admin utility). Gebruik dit programma en daar is een optie om het netwerk met verschillende encrypties te beveiligen..

Beveiligen op MAC adres vind ik ook altijd wel een erg goed .. en je SSID uitzetten wordt het ook nog eens moeilijker voor inbrekers .. dan nog een keer WPA aan en dan is het een knappe vent die je netwerk kraakt!