airport express en adsl

ik heb natuurlijk 1 probleem :P en ik snap er niks meer van

Ik heb net een airport express geinstaleerd en nouja had ik adsl er ingestoken en ik dacht van nou moet ik internet instellingen aanpassen dus via dchp
maar uiteindelijk vind die geen ip.

nu vul ik een ip in van de oudere computer die normaal internet had via het draadje en toen gaf de airport een groen lampje dus ik dacht hiep hoi
maar helaas de nieuwe ibook wil niet met het internet

ik heb ook een powerbook geprobeert maar die wou ook niet interenetten terweil het groene lampje in de airport wel brand… :?

dus volgens mij zit er een fout in de airport maar wat? heeft iemand ideeen ?

veel draadjes al over geweest en volgens mij is het van belang wie de IP nummers uitdeelt. Het adsl modem wil dit ook nog wel eens doen. Als je expres dan ook als dchp ingesteld staat dan loop de boel in het honderd. Normaal gesproken zou je geen ip nummer in hoeven geven. Gaat vanzelf.

'Normaal' gesproken is het een kwestie van je modem in je Express steken en in systeemvoorkeuren bij Netwerk > Airport > TCP/IP; 'Via DHCP' kiezen. Dan zou het in 95% van de gevallen moeten werken.

Heb je de kabel direct in de airport express gedaan? of vanuit het modem in de Airport express? De AE is geen modem namelijk maar kan wel PPPoE doen en dat hebben we hier in Nederland niet .

Dus het werkt alleen i.c.m een ethernet modem .

Maar zoals vermeld door de anderen het is het beste om het modem de IP adressen te laten uitdelen maar ook al zou je het door en de AE en modem laten doen dan zou je gewoon internet moeten hebben .

Misschien je provider die het beveiligd heeft op MACadres?

de gene in questie heeft adsl van @home

ik neem aan dat wel meeerdere mensen dat draadlooa via @home hebben laten lopen…
en volgens mij heb ik een kable van de modem naar de AE gelegt zondar ddaar iets tussen te gooien…