Airport Express en bestanden delen?

Hallo, Zojuist een Airport Express geinstalleerd, en dat werkt prima. Ik zit nu buiten in de tuin dit forum te lezen en dit bericht te plaatsen. :P Wat ik had gehoopt is dat het ook mogelijk zou zijn om bestanden uit te wisselen met mijn andere computer die aan de ethernet hub hangt (waar dus ook die Airport Express zit ingeplugd). Maar dat lijkt mij niet mogelijk te zijn als ik alle helpfiles etc. raadpleeg. Of zie ik dat fout?

Marc.

Even bestandsdeling aanzetten in je netwerk voorkeuren. Zowel op je laptop en andere mac... Dan verschijn hij onder netwerk in de finder.

Werkt hier prima op bank! Terwijl de mini en powermac boven staan :slight_smile:

Succes, Roel

Bestandsdeling staat al aan! Even ter verduidelijking: als ik de Airport Express uit de etherhub haal en gewoon mijn powerbook in de hub prik, werkt alles over en weer als een trein.

Moet ik nog ergens anders bestandsdeling aanzetten dan?

Marc.

heb je airport wel ingesteld zodat hij geen eigen ip adressen uitdeelt, in de zogenaamde bridge functie? als die een eigen ip adres geeft wijkt dit nml af van je bedrade net.

daan.

Daar zal ik even naar kijken, want dat staat volgens mij inderdaad niet goed.

Dank.

Marc.

waar kun je die functie eigenlijk vinden :?

hulpprogrammas>airportconfiguratie>dan een van de tabbladen.

daan.

aha top! stom hoe lang je naar iets kunt zoeken... :)

dank u! :lol:

En ook bij mij was dat de oplossing. Ik zit nog steeds in de tuin, kan hier posten en nu ook bij mijn computer op zolder! :D:D

Nogmaals dank.

Marc.