Airport Express en beveiliging

Beste allemaal,

Hoe beveilig ik mijn signaal van mijn Airport Express?

Ik wil voorkomen dat mijn signaal door iemand anders opgepikt kan worden en hij/ zij kan surfen op mijn account.

Iemand enige suggeties?

Vast bedankt.

Camorgen

in de map hulpprogramma's in de programmamap zit naast een airport configuratie assistent ook een airport hulpprogramma. Dat start je op. Je ziet als het goed is je airport express met naam en ip adres verschijnen in een venster, je selecteert het en klikt op configureer. Dan opent een nieuw scherm en in de "tab" airport zit op de derde regel van onder een button wijzig draadloze beveiliging.

je zou ook nog een vinkje kunnen zetten bij “maak gesloten netwerk aan” en tevens onder het tabje “toegangscontrole” het macadres van je macje toevoegen met het plusje.

of neem een kijkje op: [url]http://www.tekstenuitleg.net/[/url]

[quote:e35be7acd1="Donnie Darko"]of neem een kijkje op: [url]http://www.tekstenuitleg.net/[/url][/quote:e35be7acd1]

dan weet je in elk geval hoe je een windows xp machine met een linksys router/accesspoint beveiligt.
:innocent:

Wanneer je je Airtunes voor het eerst installeerd, kun je met de wizard aangeven wat voor een soort netwerk je wilt creeeren. Kies je dan voor WPA, dan moet je een wachtwoord ingeven om verbinding te maken. Doe dit, en je hebt een beveiligd wifi netwerk.

Yep, zie hierboven.

Via je het airport hulpprogramma doe je het alsvolgt:

Kies in je airport hulpprogramma het tapje -Airport-.
Vervolgens druk op het knopje: -beveiligingsopties- en kies -WPA-persoonlijk-
Vul vervolgens in dat blad tweemaal hetzelfde wachtwoord in (goed onthouden) en druk vervolgens op -akkoord-.
Tot slot -werk bij- aanklikken en je bent voorlopig weer save.

Alles met ‘MAC adressen’ en ‘gesloten netwerk’ is een beetje windowdressing maar beveiligt je niet.

Succes
Douwe-Jan

je moet het allemaal tegelijk doen: wpa2 en MAC adresfiltering en gesloten netwerk.

Natuurlijk is het goed om e.a. te stapelen. Dat helpt altijd iets. Maar zowel het MAC-adres als het gesloten netwerk zijn inmiddels standaard hackprogrammatjes beschikbaar. En zijn daarmee een schijnveiligheid. :evil:

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.

Is het zo dat het draadloos signaal alleen voor Mac machines geschikt is? Zi ja, dan lijkt mij de kans klein dat je gehackt wordt aangezien iedereen zo wat een Windowstoestand heeft.

Waar heb je dat gehoord?

Het signaal is voor elke computer met wifi-hardware bereikbaar.
mac, pc, linux, handheld, tablet, alles dus.

Vertrouw nooit een aardige buurman :roll: :evil:

Vooralsnog is het WPA waarop je (for the time being) nog even op kunt leunen.

Alle overige windowdressings zijn slechts een leuke gadgets maar tegelijkertijd enorm
aantrekkelijk, uitdagend en leuk tijdverdrijf voor die ene saaie regenachtige winteravond/nacht… :wink: