AirPort Express en Fritzbox

Ik wil mijn draadloze netwerk graag uitbreiden zodat ik ook op zolder en in de tuin mijn iPhone kan gebruiken. Ik heb ooit een airport express gekocht en volgens mij moet het daarmee lukken. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet werkend.

Mijn idee is om hem te koppelen aan mijn Fritzbox. Ik heb er eerst een netwerkkabel aangedaan (verbonden met de Fritzbox) wanneer ik dan kies voor de optie netwerk uitbreiden geeft ie aan het eind een fout melding, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens de configuratie van dit draadloze apple apparaat voor WDS. Ik heb het hele circus herhaald zonder netwerkkabel, in een ander stopcontact, hij blijft telkens wijgeren om te configureren. Hiervoor gebruikte ik de airport om extra speakers te koppelen aan iTunes, ging zonder problemen.

In mijn fritzbox heb ik ingesteld dat er een repeater aan gekoppeld kan worden (WDS)

Heeft iemand een suggestie?

Ik doe het meestal zo als ik m'n Airport opnieuw moet installeren.

1. Ik reset 'm d.m.v. het reset knopje op de AE.
  2. Er ontstaat daardoor een nieuw wireless netwerk. Iets van “Apple network bla”
  3. Connect met dit netwerk. (Mocht je om één of andere reden niet kunnen connecten, check dan je Ip-adres. Dit moet in dezelfde range zitten als waarin je AE zich bevind. Standaard is 10.0.0.x. Zet desnoods je AE handmatig in dezelfde range)

[quote:a961a45571="ArjanStaal"]Heeft iemand een suggestie?[/quote:a961a45571] Ja; zoals veel vaker op het forum wordt gemeld: WDS gaat hier waarschijnlijk niet lukken, omdat WDS nog niet goed gestandaardiseerd is, is het koppelen van verschillende merken hardware via WDS eigenlijk onmogelijk.

Lees: http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System