Airport Express en ITunes

[quote:71d21ca3cb="Ikea"]Kun je nog even checken of ik de volgende stappen dan goed doe?

1. SpeedTouch er tussen uit halen
  2. Internet via Extreme in mijn Imac naar Airport Express mogelijk maken
  3. Extra AE kopen en die voor ITunes configureren

Dan moet alles werken?

Als ik later een printer draadloos wil aansturen, moet ik weer een AE aanschaffen?[/quote:71d21ca3cb]

Nee, als je Speedtouch 570 al draadloos netwerk heeft, kan je de Airport Express als client in dat bestaande netwerk hangen. Je hebt geen andere apparaten meer nodig dan wat je nu al hebt.

Pfff wat een onzin kan er allemaal gepost worden. Inderdaad, voor de AirTunes functionaliteit is de WDS functie totaal niet van belang.

Simpelweg bij de configuratie van de airport express aangeven dat hij verbinding moet maken met je huidige netwerk (SpeedTouch). En daarbij je WEP wachtwoord opgeven. Zo draaien er bij mij ook 2 airports succesvol op mijn netwerk.

Succes!

EDIT: Het is wel raadzaam je netwerkbeveiliging (van je SpeedTouch) om te zetten van WEP naar WPA. Mischien handig om dit te doen vóór de configuratie van je Airport, aangezien je anders weer opnieuw moet beginnen. WEP is namelijk zo lek als een mandje. Maar mocht dit te ingewikkeld zijn, probeer dan eerst maar of alles met WEP ook lukt.

Pff lekker constructief Mich. Ik probeer via de vage openingspost het probleem helder te krijgen en wil de mogelijkheden even afgaan. Daarna blijkt een ander lid [b:bec8e84202]de [/b:bec8e84202]oplossing te hebben. Ik geef dus aan dat mijn punten niet meer relevant zijn (die ik baseer op een tot vandaag tevergeefse speurtocht naar de oplossing).

Frans geeft aan dat de oplossing niets met WDS te maken heeft, maar een alternatief voor deze switcher geeft hij niet. Ik vraag me af wat nuttiger is?

BartjeGossen, Bedoelde het niet persoonlijk. Misschien wat te hard geformuleerd... Had een smily achter gemoeten. :) Ik denk dat we hier verder niet in discussie moeten gaan welke post nuttiger is. Als het goed is is de TS nu opweg geholpen.

>Frans geeft aan dat de oplossing niets met WDS te maken heeft, maar een alternatief voor deze switcher geeft hij niet

Ik heb hem zelfs letterlijk de keuzes uitgelegd die hij moet maken zodra hij zijn Airport Utility gebruikt. En waarom zou ik een link naar de Apple-site moeten geven als de wizard van de Airport Utility al voldoende hulp biedt en met de oplossing komt. Variabelen invullen en klaar. Laat maar…

Excuses als ik jullie communicatie in de war gooi. Ik ben nieuw en moet nog een hoop leren. Ik ga gewoon proberen wat jullie hebben aangedragen. Dan horen jullie mij weer (wellicht voor een andere nieuwkomer?)

Om gek van te worden! Ik heb de instructies opgevolgd maar krijg steeds:

Er heeft zich een fout voorgedaan. Sluit het configuratiescherm en probeer het opnieuw.

AirPort-configuratieprogramma kan uw draadloze Apple apparaat niet vinden sinds het opnieuw is opgestart.

De instellingen van dit draadloze Apple apparaat zijn bijgewerkt, maar er heeft zich een probleem voorgedaan bij het opnieuw verbinden met het draadloze netwerk of het vinden van het draadloze Apple apparaat. Selecteer uw netwerk in het AirPort-menu en probeer het opnieuw.

Hij geeft netjes aan dat hij is verbonden en alles goed werkt. Daarna zegt hij dat ik moet bijwerken en start dat ding vanzelf weer op. Dan krijg ik bovenstaande melding.

Ikea, gewoon opnieuw beginnen: '

Alle beveiliging van je router afhalen. Ik denk dat er iets is met het MAC-adres. Kijk of je in router iets ziet van Mac-filtering. Zet dat af.

Ethernetkabel tusen AE en Mac

AE resetten door knopje in te drukken totdat lampje gaat knipperen

Airport Utility starten, AE selecteren, knop rechtsonder selecteren en dan alle schermen afwerken. Je wilt op BESTAAND netwerk werken (niet nieuw aanmerken), jebent gewoon een client en wilt alleen muziek en printer delen. Dat is alles.

Succes

Dank je wel voor je geduld. Ik ga even tot 10 tellen en gewoon weer met goede moed beginnen. Misschien een domme vraag, maar hoe zet ik dan de beveiliging van de router af? Wanneer ik dit doe in het configuratiescherm, blijft hij grijs en kan dus niet bijwerken.

Ja, dat weet ik niet. Lijkt wel of je geen autorisatie hebt. Kijk eens in de handleiding van de router.

Ik ben 2 dagen verder met klunzen en nog geen resultaat. Toch wil ik jullie even op de hoogte brengen (voor anderen met problemen met de AE). Ik heb vanmiddag maar de helpdesk van Apple gebeld. Samen weer de stappen doorlopen en ook niet gelukt. Zij vermoeden dat het heeft te maken met de SpeedTouch. Deze heeft een WEP beveiliging en is waarschijnlijk te oud. Zeker weten doen ze het niet maar wellicht dat een andere beveiliging wel zal pakken.

Ik heb ook WEP-beveiliging. Niet omdat ik geen WPA wil maar omdat de PCI-kaart in de computer van van mijn vrouw geen WPA-beveiliging aan kan. Als het aan WEP-beveiliging zou liggen probeer dan eens alle beveiliging eraf te halen. En anders gewoon router helemaal resetten,

Frans

AE werkt goed nu maaaaaarrrrrr...... wel met een kabeltje ertussen. Zodra ik deze weghaal, valt ' ie terug naar de luidsprekers van de pc. Dus wel weer een stapje verder. Nog suggesties??

Misschien wel handig te vertellen wat ik heb gedaan:

1. SpeedTouch gebeld hoe ik de beveiliging uit de router kan halen
  2. AE gereset en kabel ertussen
    3, AE configurator startte vanzelf op
    4, Na keuze ’ toevoegen aan bestaand netwerk’ moest ik de WEP key invullen, anders kwam ik niet een stap verder
  3. AE geslaagd (natuurlijk Itunes gecheckt)
  4. kabel ertussen uit, toen stopte de weergave via de stereo, dus kabeltje er weer tussen
  5. WEP key weer in de SpeedTouch gezet.
  6. Itunes weer opgestart en alles werkt nog goed
  7. kabel afgekoppeld en zie 6.

Dan weet ik het ook niet meer. Ik zou als laatste mogelijkheid in gedachten houden dat de Airport niet goed is.

Frans

Ik heb een AE gekocht voor iemand anders. Natuurlijk de kans om uit te proberen bij mijzelf om te checken of ' draadloos' van mijn eigen AE niet kapot is (met een kabeltje werkt het namelijk wel bij mij). Nou, precies dezelfde resultaten, dus ligt niet aan de AE. Maar ik snap ook wel dat het een keertje ophoudt. Ik ga maar weer eens Apple bellen. Er moet toch ergens een oorzaak zijn? Wordt vervolgd!

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Ik kan wel printen via mijn AE (hangt ook met een kabeltje aan mijn modem) en net even muziek streamen, maar nu kan de computer via het configuatieprogamma de AE niet vinden en biedt iTunes niet meer de mogelijkheid om AE te kiezen. Ik heb tussendoor alleen maar een printje gemaakt om het even te proberen. De AE geeft wel een groen lampje.

Nou, ik heb gemerkt dat het groene lampje niets zegt. Ik verwacht morgen een nieuwe router en dan maar weer eens proberen. Ik denk dat het daarmee te maken heeft omdat de tweede AE ook geen draadloze verbinding kon maken. Als het zover is, dan horen jullie mij weer.

Qua configureren wil het nog steeds niet echt lukken, maar printen en iTunes streamen lukt nu. En dat zijn de redenen waarom ik zo'n ding wilde. De AE hangt wel met een draadje aan mijn modem/router. Zonder heeft hij er geen zin in.

Hoera, AE werkt! Ik heb vandaag een nieuwe router aangesloten met ipv een WEP een WPA wachtwoord. Draadloos configureren gaf nog even problemen. Kabel tussen m'n Mac en AE, toen geconfigureerd en het werkt. Vreemd alleen dat het geluid over de stereo alleen via TAPE kan. Andere uitgangen geprobeerd maar dat werkte niet. Kniesoor die daar op let. Ben allang blij! Bedankt voor het meedenken, groetjes, Ikea

Daar ben ik weer! Een aantal dagen heeft het goed gewerkt. Nu onderbreekt het geluid regelmatig en na een paar seconden komt het weer terug.De AE blijft groen. Ik heb er niet genoeg verstand van om in te schatten of het aan de AE ligt of ITunes. Iemand een idee?Gr. Ikea