Airport Express en MAC adres hulp nodig aub

Sinds gisteren weer een Chello account. Nu ging ansluiten geheel probleemloos alleen later een Airport Express toevoegen niet omdat Chello (nog steeds) met MAC adressen werkt. Weet iemand hier hoe (en of) ik het MAC adres van m'n Powerbook in m'n Airport Express kan zetten, en als dat niet kan, of daar een andere oplossing voor is.

Alvast heel erg dank!

Ik heb hier een airport express aangesloten op een 'gewone' router, maar het moet wel mogelijk zijn. Al is het wel jammer dat het niet snel gefixed kan worden door het ontbreken van een optie. Ik zat bij het apparaat namelijk te zoeken naar een 'clone MAC adress' functie maar die zit er niet bij. En dat is ook wat jij waarschijnlijk bedoeld. Ik hoop dat in volgende firmware upgrades deze optie wel beschikbaar wordt want het is toch wel iets wat essentieel is voor een thuisrouter.

Ik denk dat je toch het beste even met upc contact op kunt nemen (0900 1580), de infra (MAC adress) van je Powerbook even moet laten verwijderen en dan zal de airport vanzelf als router herkend worden. Vervolgens ga je naar prov.upc.nl en log je in, na het inloggen zet je je mac uit, haal je de airport van de stroom, trek je de stekker uit het kabelmodem… wacht je 30 seconden en start je alles in omgekeerde volgorde weer op.

dan heb je weer internet, maar nu via de airport express :finderoud:

Super!!! Echt heel erg bedankt voor je antwoord. Moet ik trouwens nog speciale dingen instellen in m'n Airport Express??

Pfff ik dacht ff een AE voor me zus haar B-Day te kopen + wifi kaart niet te weten dat Chello/UPC zo'n SH!T provider is met MAC beveiliging :x Ik hoop dat het morgen gaat lucken me zus gaat Chello/UPC Morgen gaat me zus ff bellen om het MAC adres te verandren naar die van de AE. Mag ze zeggen dat ze een router heeft of mag dat van Chello/UPC niet? Kon er nix over terug vinden op Chello/UPC :?