Airport Express hapert enorm met Airtunes! Help!

Hallo! ik heb een probleem met mijn Airport Express! plotseling kan ik niet meer vanuit iTunes muziek luisteren via airtunes. iTunes doet er ontzettend lang over om te connecten met m'n AE en dan doet ie t af en toe maar.... Hij hapert de hele tijd! Dat was ineens vanmiddag en is sindsdien niet meer weg gegaan! Kan iemand mij helpen aub? Bedankt!

oja, ik heb de AE al ge-reset maar dat heeft nog niet geholpen…

Wat voor webkey gebruik je? Heb bij mij wel eens gehad dat ie in plaats van wep 40 wep 128 pakte! Toen ik dit terug heb gezet was het probleem opgelost! Ik heb het dan over m'n access point waarmee de AE verbinding maakt! Misschien heb je hier wat aan!

selecteer een ander kanaal. Hielp bij mij..

Kijk even welke kanalen er gebruikt worden bij jou in de buurt (widget:AirTrafficControl) en kies dan voor jezelf een kanaal wat bij voorkeur minimaal vier afligt van de andere in gebruik zijnde kanalen.

ik heb een wepkey 128 bits. en het kanaal van m'n sitecom router is 11. hier in de buurt is geen andere met 11 alleen eentje met een heel zwak signaal.... maar hij doet t af en toe wel... en dan weer niet. om de 2 a 3 seconden valt m'n geluid weg! :(

En als ik t vanaf m’n vriendin d’r pc probeer dan zegt iTunes dat er een connectie time-out is… Raar probleem!

Maar wat is het kanaal van je Express? Die moet dan dus anders zijn dan 11.

Hulpprogramma’s–> Airport-hulpprogramma en dan configureren, kies ander kanaal

[quote:139b5374c7="christiaan1985"]Maar wat is het kanaal van je Express? Die moet dan dus anders zijn dan 11.

Hulpprogramma’s–> Airport-hulpprogramma en dan configureren, kies ander kanaal[/quote:139b5374c7]

sorry, maar hoe moet ik m op een ander kanaal zetten? zie t niet staan bij airport hulp programma… moet ik ook de storingsonderdrukking aanzetten?

Als je het kanaal op je sitecom aanpast pakt de AE dit natuurlijk automatisch over! Mits je AE verbinding maakt met je sitecom router?

[quote:bc76be5912="bart155"]Als je het kanaal op je sitecom aanpast pakt de AE dit natuurlijk automatisch over! Mits je AE verbinding maakt met je sitecom router?[/quote:bc76be5912]

ja m’n AE zit met n kabel vast aan m’n sitecom! maar waarom zou ik daarvan het kanaal veranderen als het altijd goed heeft gewerkt op kanaal 11? en in de buurt zie ik ook geen 11, behalve die hele zwakke…

[quote:6c4b1709c3="Sic!"][quote:6c4b1709c3="bart155"]Als je het kanaal op je sitecom aanpast pakt de AE dit natuurlijk automatisch over! Mits je AE verbinding maakt met je sitecom router?[/quote:6c4b1709c3]

ja m’n AE zit met n kabel vast aan m’n sitecom! maar waarom zou ik daarvan het kanaal veranderen als het altijd goed heeft gewerkt op kanaal 11? en in de buurt zie ik ook geen 11, behalve die hele zwakke…[/quote:6c4b1709c3]

Blijkbaar veroorzaakt die zwakke toch storing… Zou ut toch ff proberen, kan verder geen kwaad!

[quote:e47b00d6e3="bart155"][quote:e47b00d6e3="Sic!"][quote:e47b00d6e3="bart155"]Als je het kanaal op je sitecom aanpast pakt de AE dit natuurlijk automatisch over! Mits je AE verbinding maakt met je sitecom router?[/quote:e47b00d6e3]

ja m’n AE zit met n kabel vast aan m’n sitecom! maar waarom zou ik daarvan het kanaal veranderen als het altijd goed heeft gewerkt op kanaal 11? en in de buurt zie ik ook geen 11, behalve die hele zwakke…[/quote:e47b00d6e3]

Blijkbaar veroorzaakt die zwakke toch storing… Zou ut toch ff proberen, kan verder geen kwaad![/quote:e47b00d6e3]

heb m op channel 9 gezet maar wederom hetzelfde probleem! het is wel ietsje minder trouwens…

Zakske zei "liefst minimum 4 van een ander kanaal in je buurt" dus probeer nog eens op 7,misschien is het dan wel over.

[quote:efe43a7039="tommy666"]Zakske zei "liefst minimum 4 van een ander kanaal in je buurt" dus probeer nog eens op 7,misschien is het dan wel over.[/quote:efe43a7039]

ja maar er zit ook iemand op 5! hahaa! volgens mij is er geen kanaal dat 4 van alle andere afligt!

OK Dan weet je nu waar je last van hebt. Lagguh!

(Trouwens 5-4=1… Is 1 nog vrij?)

[quote:4e5a6e99b9="iJoost"]OK Dan weet je nu waar je last van hebt. Lagguh!

(Trouwens 5-4=1… Is 1 nog vrij?)[/quote:4e5a6e99b9]

1, 3, 7, 8, 11, 12, 13 zijn bezet! druk hier dus!

Zwaar pech. Maar wel duidelijk waarom je draadloos netwerk gestoord is dan. De kanalen overlappen elkaar (tot vier kanalen ver zoals gezegd). Probeer met die kennis een zo goed mogelijke keuze te maken. En misschien helpt het nog om die storingsonderdrukking aan te zetten.

ik zit toch altijd dicht bij de router en de airport dus ik moet eigenlijk die storingsonderdrukking eens aanzetten ja!

Ik heb hetzelfde probleem. Afspelen van muziek via Airtunes hapert om de x seconden, echt om gek van te worden. :x

Ik gebruik een Time Capsule met een Airport Express. Heeft altijd perfect gewerkt tot nu ineens. Apparatuur staat nog steeds op dezelfde plek, instellingen zijn hetzelfde, begrijp er niks van.

Ben nu aan het experimenteren met andere kanalen, maar tot op heden geen succes…

dat heeft bij mij wel geholpen! Misschien zelfs even al je instellingen resetten en alles ff opnieuw instellen!

waar kun je je eigen kanaal instellen?? ik heb die airtraffic ff gdll, echt handig! bedankt!

trouwens, wat is dat grote cijfers helemaal rechts bij ATC? is dat je snelheid??