Airport Express hapert met muziek | verbinding slecht

Dag allen,

Ik heb een Time Machine en een Airport Express. Beiden een 'n'. Time Machine zorgt voor distributie van internet, Airport Express is er alleen op muziek te streamen van iMac (hangt ook aan ethernet) en MacBook (alleen WiFi).

Nu zitten er heel vaak (lange) onderbrekingen in het signaal vanuit iTunes naar de Airport Express. Ik heb met iStumbler gekeken naar de signaalsterkte en die valt mij heel erg tegen. Zeker als je nagaat dat ik dit gedaan heb met de MacBook ongeveer op 1,5 meter van de Airport Express en Time Machine staat. Zonder iets er tussen.

Wat vinden jullie daarvan? En hebben jullie wellicht tips om van haperingen / storingen af te komen?

Dank

'Martinello' is/zijn mijn netwerk(en). Is het ook niet gek dat er twee staan?

[img]http://www.cycleo.com/stumbler.png[/img]

Dat herken ik, prima bereik.

De verkoper in de Apple winkel in Zwolle vroeg "Heeft u ook buren?". Natuurlijk heb ik buren zei ik, want ik woon in Nederland, daar heeft bijna iedereen buren. "Oh, dan komt het daardoor.".

Het geluid kan nu nog steeds niet altijd soepel worden gestreamd.

Heb ook veel gezocht naar een oplossing hiervoor (uiteindelijk opgegeven en mijn AE alleen nog gebruikt om netwerk te versterken...) maar wat ik veel tegenkwam is dat je een kanaal moet hebben dat zover mogelijk bij dat van je buren vandaan komt. Dus in jouw geval en van wat ik kan zien op je image kanaal 5 oid.

Zet de express op verbind met netwerk en niet op uitbreiden of netwerk aanmaken