Airport Express, Hetnet ADSL & Powerbook G4 netwerk?

Ik heb een powerbook G4, een airport Express en ADSL USB Ericsson modem van Hetnet. Kan dit uberhaupt werken?

Itunes heb ik voor elkaar maar kan ik het netwerk zo maken dat de USB ADSL modem aan de Express zit en ik dus met de Powerbook in heel het huis kan internetten?

Of heb ik weer wat extra’s nodig?
Want het lukt zo niet! Hoe wel?

Bedankt

Zit er een ethernet poort op je USB ADSL modem?

Zo ja, UTP kabeltje tussen Airport Express en het modem

Zo nee, dan weet ik het ook niet; koop een ethernet ADSL modem, dit werkt sowiezo prettiger.

Succes :slight_smile:

neeh gaat niet werken.. airport express werkt alleen maar met een ethernet modem en een losse router of een modem met een router ingebouwd.

Daar was ik al bang voor,

Dus wat moet ik nu precies hebben zodat het wel gaat lukken?

Alleen een modem met ethernet aansluiting?

een modem+router met ethernet aansluiting!

Een ADSL modem met ethernetaansluiting zoals de ALCATEL speedtouch home bijvoorbeeld.

[quote:3e43c0b16b="kristo"]Een ADSL modem met ethernetaansluiting zoals de ALCATEL speedtouch home bijvoorbeeld.[/quote:3e43c0b16b]

maar dan heb je nog geen router… je kan die modem wel tweaken… maar uiteindelijk wordt hij erg instabiel… je kan wel kijken voor bijv een Alcatel Thomson 510(i) dat is een modem en router in 1.
die kan je volgens mij al voor 80 euro vinden.

HS-L

Een router heb je echt niet nodig! Je ADSL modem hoef je ook niet te tweaken. :)

(althans hier in B met PPPoe niet)

in nederland werkt PPPoe niet..

jammergenoeg

Wat zou de reden zijn?

[quote:1368460085="kristo"]Wat zou de reden zijn?[/quote:1368460085] omdat in nederland adsl niet over ethernet gaat maar over atm. :)

Tja, dan kan ik het nog eens vragen: wat zou de reden zijn? :D

dan vertel ik het nog een keer.. omdat in nederland adsl over ATM gaat en niet over ethernet.. :D

wat is daar onduidelijk aan?

De USB modem gaat niet werken met Airport, als ze uberhaupt al goed werken. Als je nog garantie hebt, gewoon zeuren dat dat ding stuk is, wordt echt niet moeilijk over gedaan, wordt ie omgeruild voor een Speedtouch 510. Geen garantie, dan is het jammer, maar zul je zelf zo'n modem moeten aanschaffen. Dit modem werkt 100% goed op de Airport.

Je hebt idd een adsl modem nodig met ethernetaansluiting. Een router heb je niet nodig want de Airport Express heeft een ingebouwde router plus firewall/port forwarding instelmogelijkheid.

Goedkoopste oplossing? kijk eens op www.adsl.nl of je huidig adsl nog wel de goedkoopste oplossing is. Bij een overstap van provider krijg je gelijk een gratis ethernetmodem. Twee vliegen in 1 klap :slight_smile: