Airport Express @home Troubles

Hallo,

Heb een probleem met de Express en kabelinternet @home bij mijn zwager,
Sinds kort is @home veel aan het kloten met het netwerk, constante veranderingen met ip-nummers en DNS-servers, Nu hebben we vaak een probleem dat de computer niet zelf de ip-nummers ophaalt. Dwz dat we sinds enkele maanden handmatig de DHCP-instellingen moeten invoeren. ERRUG vervelend!!!
Al vele malen met @home gepraat maar ze hebben nog geen oplossing. Uiteindelijk krijg ik internet wel weer aan de praat.

Nu het probleem,

Telkens verander ik bij mijn zwager de ip-nummers in de airport configuratie, eerst de mac rechtstreeks aan de modem via ethernetkabel, nummers noteren en dan via Airport. Nu wil ik weer het zelfde doen alleen krijg ik geen internet meer. De airport werkt, heb de ip-nummers opnieuw ingesteld, kan via Airtunes muziek luisteren, maar internet werkt niet!!!

Heb vanalles geprobeert, maar ben nu ten einde raad! Misschien moet ik de Airport opnieuw instellen, maar kan de oude instellingen en configuratie niet weggooien.
Wie o wie, herkent dit probleem en heeft inmiddels een oplossing?
Wat zie ik over het hoofd!!!
Vindt het ook wel lekker om eens een avondje wat anders te doen…:slight_smile:

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mag ik uit jouw verhaal afleiden dat het rechtstreeks via de Mac dan wel nog steeds werkt? Dan zou ik de Airport Express eens helemaal resetten naar de fabrieks instellingen en opnieuw configureren.

Inderdaad @Home is behoorlijk aan het rotzooien. Wat vreemd is dat 9 van de 10 mensen bij @Home niet eens weten wat eer aan de hand is. Wellicht heb je hier iets aan.

@Home heeft een aantal zaken flink gewijzigd. Mede door deze wijzigingen
dat uw airportnetwerk niet meer functioneert.
In de volgende uitleg zullen tips te vinden zijn die de mogelijke problemen
BELANGRIJK!
Zorg ervoor dat u uw huidige instellingen goed noteert, mocht het zo
werkt in uw geval en er mischien gewoon sprake is van een storing, dan
instellingen weer in de oude staat terugbrengen.

Open het Airporthulpprogramma
Deze is te vinden in de map hulpprogramma’s
Selecteer uw Airport en log in.

Het CC nummer
@Home maakt voor de identificatie van uw aansluiting gebruik van een DHCP client ID.
Dit ID nummer ziet er bij Essent uit als “CC12345-a”, hoofdletters en kleine letters zijn hier
niet van belang. In de wijzigingen die Essent heeft doorgevoerd kan het zijn dat uw
computer dit nummer moet bevatten. In het geval van een Airport of Airport Express.
Zal deze dit nummer als naam moeten krijgen.

1. Het CC-nummer
    •In het tabblad: ”Airport” wijzigt u de naam
    voor de airport in het CC12345-a nummer.

2. Het CC-nummer
    •In het tabblad: ”Internet” wijzigt u ook de
    naam voor DHCP-client ID in het
    CC12345-a nummer.

IP adressen
@Home maakt gebruik van zogenaamde DHCP-servers om uw computer een IP-adres te
geven. Dit nummer is uw adres op internet en is nodig om te communiceren via het
web. Essent @Home heeft in sommige delen van het land echter het gebruik van een
DHCP-server na de aansluiting geblocked. Dat is lastig omdat vrijwel elke Airport dit
standaard gebruikt om uw internet verder te verspreiden.
Gelukkig is ook hier een oplossing voor.

1. Verspreiding ip-adressen

•In het tabblad: ”Netwerk” haalt u het vinkje
voor “verspreid IP-adressen weg.

1. Werk bij

• Klik op de knop werk bij
• Nadat de Airport opnieuw is opgestart moet
alles weer werken.
• Als dit niet helpt kunt u ook proberen om tips
1,2 en 3 afzonderlijk uit te voeren.