AirPort Express kookt

Hoi,

Ik heb een maandje geleden een AirPort Express gekocht.
Na veel moeite is het instellen gelukt ondanks de velen foutmeldingen, (-6753/-6722) waarvoor nergens een fatsoenlijke reden
voor te vinden is.

Nu doet hetvolgende zich voor: Nadat de AirPort Express ongeveer 10 minuten aanstaat wordt hij gloeiend heet.
Wanneer hij warm begint te worden valt ook het optische geluidssignaal weg. Wanneer ik heb een half uur af laar koelen doet het optische signaal het weer 10 minuten en valt daarna weer uit.

Volgens de gebruiksaanwijzing is een beetje warmte normaal, de behuizing dient als koeling wanneer er lucht langs stroomt.

Mijn vraag aan jullie: wat te doen om dit probleem, het niet werken van het optische signaal, op te lossen?

Gilbert

Hmmm... Dit fenomeen ken ik niet. Bij mij thuis ligt de AE gewoon tussen de andere stroomkabeltjes en wordt hij echt niet aan de lucht gekoeld hoor. Bovendien zijn ook de foutmeldingen misschien een aanwijzing dat e.a. niet helemaal goed is. Kortom: Toch maar even terug naar de winkel met je Airport express lijkt me.

Douwe-Jan

[quote:2c485b0c8a]Wanneer hij warm begint te worden valt ook het optische geluidssignaal weg.[/quote:2c485b0c8a]

Niet om flauw te doen, maar wat is het [i:2c485b0c8a]optische geluidssignaal[/i:2c485b0c8a] ?
Is het juist niet fijn als het geluidssignaal wegvalt?

Op de AirPort Express kan je via de mini audioaansluiting een gewone analoge geluidskabel aansluiten maar ook een glasvezelkabel (toslink). Wanneer je een toslinkkabel aansluit op een AirPort Express is de audio uitvoer (signaal) optisch en dus digitaal. Dit signaal/deze uitvoer valt bij mijn airport express na 10 minuten weg.

Het rode lampje wat te zien is in de mini audioaansluiting begint dan onregelmatig te knipperen en later valt het helemaal weg.

Gewoon terug brengen en omwisselen. Waarschijnlijk een productiefout in de hardware.

[quote:617af623ef="dintel"]Gewoon terug brengen en omwisselen.[/quote:617af623ef]

Hoe dit het beste te doen na een aankoop in de online Apple Store?

Bellen met het nummer op de online store. Werkt bij mij helemaal goed. Prima service. Spul wordt bij je thuis opgehaald.

Groet
Douwe-Jan