AirPort Express maakt geen internetverbinding

Vanaf vanochtend maakt mijn airport express (na 3 jaar trouwe dienst) geen verbinding meer met het internet. Ik heb een kabelmodem van Casema (tegenwoordig Ziggo). Als ik mijn Aple rechtstreeks aansluit op de netwerkkabel van het modem heb ik internet. Maar als ik de netwerkkabel aansluit op de airport express blijft het oranje lampje knipperen en heb ik geen verbinding.

Ik heb al de stroom van airport en modem gehaald en weer aangesloten, vervolgens het diagnostische programma van de airport gebruikt, de airport opnieuw geinstalleerd en het reset knopje op de airport express gebruikt. En dat heeft allemaal niks geholpen.

Ik heb een Macbook en een Imac, allebei met intel en Leopard.

Wie weet wat ik nog meer kan proberen?

Alvast dank,

Bas

Het klinkt vooralsnog alsof je inderdaad al alles hebt geprobeerd.

Het enige wat ik nog kan bedenken is:
Heb je ook al geprobeerd om de AirPort Express te resetten naar de fabrieksinstellingen?

http://support.apple.com/kb/HT1450?viewlocale=nl_NL

[quote:26421d2666][b:26421d2666]Zo stelt u de fabrieksinstellingen opnieuw in[/b:26421d2666]

Volg deze stappen:

1. Koppel de AirPort Express los van het stopcontact.
  2. Druk op de resetknop en houd deze ingedrukt.
  3. Steek AirPort Express opnieuw in het stopcontact (blijf de knop ingedrukt houden).
  4. Houd de knop ingedrukt totdat het lampje na enkele seconden snel knippert.
  5. Laat de knop los.[/quote:26421d2666]

Dank voor de tip. Heb ik ook geprobeerd en helaas geen resultaat. Kan het zijn dat de airport express stuk is en dat deze vervangen moet worden?

Bas

Opgelost! Nog een keer de fabrieksinstellingen gereset en nu doet alles het weer! Dank voor de hulp,

Bas

Zo zie je maar weer... alleen dreigen met vervangen kan soms al voldoende zijn. ;-)

Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is: Bestaand, draadgebonden netwerk op 2e etage. Signaal gaat via ADSL/router opde beganegrond, met kabel naar boven. Boven wordt er verdeeld met behulp van een fast ethernet hub

Uitbreiding, I-mac en wireless printer beganegrond

Kan ik nu met een Airport express, aangeloten op een ethernet poort van de bestaande router een netwerk opzetten met mijn printer(s) en window’s PC ?

Ja dat kan. AirPort Express wel (bij voorkeur) in brugmodus zetten om problemen met Bonjour in een multi-router netwerk te voorkomen.

Dank je. Uh, ik neem aan dat "Brugmodus" zich zelf wijst als ik de zaak ga installeren? Ik ben een switcher dit wordt (eindelijk ) mijn eerste mac :)

Die brugmodus is een instelling van de AirPort Express, en heeft met je Mac niets te maken.

Je kunt je alvast wat inlezen: http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf

Als je de boel straks in huis hebt, en het lukt niet, gewoon even hier opnieuw vragen. Er zijn altijd mensen bereid om je snel te helpen.