Airport Express Netwerk probleem

Vandaag heb ik net een nieuwe Airport Express gekocht. Wij enthousiast starten.. alles lukt. Maar dan komen we erachter dat het internet het niet doet. Het probleem ligt hieraan: Wij hebben beneden een Airport 'Graphite' Base station, en die is geen 54 mbit. Nu wil de Airport Express dus per se via DHCP, maar wij hebben alles handmatig ingesteld en als het naar DHCP gaat dan veranderen de instellingen waardoor het draadloos internet het niet meer doet. Als we deze weer goed doen dan werkt Airport Express weer niet...

Wie, o, wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, Ad

laat maar.. opgelost , de Airport Express had het ip adres 10.0.1.5 genomen wat ook mijn vaders ip adres was.. nu heeft mijn vader 10.0.1.7 genomen.. en alles werkt perfect.. printen, internetten via airport beneden, en muziek afspelen.. allemaal tegelijkertijd

Vraag me niet waarom, maar ik heb Airport Express aan staan via BootP.

Via DHCP ging absoluut niet, via BootP probleemloos. Een idee?

Bovendien heb ik mijn Airport Base Station helemaal de deur uit gedaan en alles overgelaten aan de Airport Express. In alle opzichten is mijn Internet gebruik er nu op vooruit gegaan. Beter bereik, minder uitval en probleemloos AirTunes gebruiken.

Het forum is net als zoutzuur, Het lost alles op!

[quote:dae0ab3c73="Indomarco"]Het forum is net als zoutzuur, Het lost alles op![/quote:dae0ab3c73]

haha lol…

[quote:814e3de4f8="KarelWillem"]Vraag me niet waarom, maar ik heb Airport Express aan staan via BootP.

Via DHCP ging absoluut niet, via BootP probleemloos. Een idee?

Bovendien heb ik mijn Airport Base Station helemaal de deur uit gedaan en alles overgelaten aan de Airport Express. In alle opzichten is mijn Internet gebruik er nu op vooruit gegaan. Beter bereik, minder uitval en probleemloos AirTunes gebruiken.[/quote:814e3de4f8]

Ja… wij zouden ook wel willen… maar in mijn kamer staat de printer + stereo… maar niet de internet aansluiting… die staat beneden… Maar we zijn van plan misschien nog een airport expressje te kopen… dat zou wel mooi zijn