AirPort Express op niet Apple router.

Kan ik mijn Apple AirPort express draadloos verbinden met de router en er dan voor zorgen dat de airport express een nieuw netwerk maakt zodat we ook achter in de tuin internet hebben?

Ramon

Nee, dat gaat niet lukken.

Netwerk uitbreiden moet kunnen. Heb ik zelf ook. Ik heb echter wel een Airport extreme en een Airport Express.

Het kan sowieso via een bekabelde verbinding.

Draadloos waarschijnlijk niet, maar proberen kan natuurlijk wel. Wie weet.

Probleem is dat de bekabeling niet op de plek zit waar we de Express neer willen zetten.

In theorie is het niet mogelijk om met een airport express het draadloze netwerk van je provider modem uit te breiden. In de praktijk lukt het in 60-70 % van de gevallen wel. Maar zeker ben je nooit tot dat je het hebt uitgeprobeerd. Testen is de boodschap dus. Anders zal je op de plek waar je wel een kabel hebt eerst een Apple router moeten zetten en zo het netwerk uitbreiden.

Ik heb de Apple AirPort express in huis dus testen is geen probleem. Zou alleen niet weten waar ik de oplossing moet gaan zoeken

Hier?

Je kunt PowerLine modules gebruiken om internet via het stopcontact tot bij de Airport Express te krijgen.

Zijn dat die wifi extenders die je in het stopcontact steekt?

Ja en nee. PowerLine modules zorgen voor een netwerk via het stopcontact.
Je plugt een kastje in en daar zit dan een netwerk aansluiting op.
Die verbind je met de Airport Express en klaar.

Maar je hebt ook PowerLine modules met ingebouwde WiFi accesspoint.
Vergelijkbaar met de Airport Express dus.

Dus ik moet een PowerLine hebben met een ingebouwde WIFI accespoint? en waar zijn die te koop?

Is zo’n ding goed? Klikkuh

En is dit een normale prijs?

http://www.fritzbox.eu/nl/products/FRITZWLAN_Repeater_300E/

Als je al een extra AirPort Express hebt die je wilt inzetten, hoef je geen powerline setje mét WiFi te kopen. De WiFi laat je door de AIrPort Express doen.

Je hebt een setje van (minimaal) twee nodig, bijvoorbeeld zoiets.

Het goedkoopste is om een wifi extender van een ander merk te kopen. Voor 30 euro zjn die er al. Die kun je wel koppelen aan je router.

Mijn ervaring is sinds redelijk recent dat Apple routers het niet ondersteunen om een niet-Apple Wifi netwerk uit te breiden. Dus je kunt niet even het wifi signaal van je Tele2 of Ziggo modem oppikken en uitbreiden. Vroeger kon dit wel, weet ik nog, maar ik zie die mogelijkheid nu niet meer. De Airport laat namelijk geen niet-Apple netwerken meer zien.

Een wifi extender is soms juist vragen om ellende. Die rotdingen verbinden draadloos met een of ander slecht signaal en dat slechte signaal (lage bandbreedte) gaat dan nóg eens worden uitgezonden… oftewel een zeer potentieel instabiel en langzaam netwerk krijg je dan.

Misschien werd het ondersteund, maar het werkte in de meeste gevallen toch niet. Dus verstandig dat ze het eruit hebben gehaald.
De opmerking van Matanza sloeg dan m.i. (ervaring) nergens op.

@TheBigZ Ik heb vandaag getest via de vaste aansluiting en dat werkt prima. heb de TP-Link besteld dus ben benieuwd of ik ze morgen binnen krijg en of ik dan eindelijk mijn doel ga bereiken. dus voor nu in ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp.