Ik heb ong. een week geleden een powerbook 17" aangeschaft, en een paar dagen geleden een Airport Express basis station. Ik heb internet via de kabel (caiway, heette vroeger kabelfoon) en een docsis modem (PPPoE server). Ik heb de AE aangesloten op het modem, maar het oranje lampje blijft knipperen. Volgens mij ligt dat aan PPPoE en ik zou dus iets met een brug of bridge moeten doen, maar ik heb geen flauw idee wat dat inhoud. Kan iemand me helpen?
Via de kabel van @home was het ook ingewikkeld om Airport Express operationeel te krijgen,
Hier moest je de Airport dezelfde naam geven als te toegewezen computernaam van de kabelbeheerder.
Dit werkt zo bij @home 'k weet natuurlijk niet of dit bij jouw'n aanbieder ook zo werkt.
p.s. de installatie handleiding van @home was ook sterk verouderd voor OSX waarschijnlijk geen belangrijke gebruikersgroep voor de meeste kabelaanbieders :oops:
Wat is de toegewezen computernaam van de kabelbeheerder?
Sorry voor domme vragen maar ik ben nog niet zo bekend op dit gebied. :oops:
Het draait trouwens om de aansluiting tussen de modem en de AE. Voorheen had ik gewoon een vaste aansluiting (met dezelfde modem) dus alleen de Airport is nieuw.
Het knipperen van het ambere ledje geeft aan dat het apparaat nog geen internetverbinding heeft, zie hier:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=108045
Vermoedelijk moet je je PPPoE instellingen zoals je die gebruikte in PowerBook invoeren in de Express. Stel verder je Express in om IP nummers uit te delen en schakel PPPoE uit op je PowerBook. Je Express functioneert dan als router.
Via het Airport Admin Utility (of hoe het in het Nederlands heet). Open je basis station en ga dan naar de internet tab, kies daarin voor PPP over Ethernet (PPPoE). En lees verder de handleiding of raadpleeg de help behorende bij dit programma, alles is daarin netjes uigelegd.