Airport Express uitbreiden met tweede Airport Express

Ik heb een netwerk opgezet met een Airport Express.

Als ik mijn netwerk wil uitbreiden met een tweede (of een derde) Airport Express, moet deze / moeten deze dan ook aangsloten zijn op een ethernetkabel, of nemen de extra toestellen gewoon het signaal van de eerste Airport over?

Bedankt!

normaal gezien moet je die niet aansluiten op een ethernet kabel. die nemen het draadloos signaal van je eerste express over. moet je instellen in airport config programma

gewoon 2e airport express in bridged mode zetten ; die neemt dan t signaal van de eerste op en breidt zo je bestaande wifi netwerk uit

[i:16b28c1a43]Daarvoor zijn geen extra kabels nodig. Je hoeft je AirPort Express alleen maar binnen het bereik van je primaire basisstation te zetten (dat kan een AirPort Extreme-basisstation of een ander AirPort Express-basisstation zijn), zo dicht mogelijk bij het gebied waar je de draadloze verbinding nodig hebt.[/i:16b28c1a43]

http://www.apple.com/nl/airportexpress/features/sharing.html
http://www.apple.com/nl/airportexpress/setup.html

edit : :slight_smile: [img:16b28c1a43]http://forum.onemorething.nl/images/flags/be.gif[/img:16b28c1a43] (2x) was me voor

RTFM?

Sorry dat ik het zeg, maar dit is juist waarvoor de APExpress bedoeld is… juist om netwerken uit te breiden… Wil niet erg zeuren, maar het is een beetje als vragen of je in een broodrooster ook brood moet stoppen.

Het antwoord moge duidelijk zijn, het hoeft niet en dat is wat er zo fijn is aan een AirPort Express…

[quote:31d93f3847="Zerk"]RTFM?....Wil niet erg zeuren, maar het is een beetje als vragen of je in een broodrooster ook brood moet stoppen. [/quote:31d93f3847] Daar is dit forum toch voor? MacBoek heeft een vraag en wij helpen. Er zijn geen domme vragen. Bovendien is de vraag al beantwoord. :-)

Overigens kan je op OneMoreToast ook van alles vinden over broodroosters. Be nice. :slight_smile:

Het kan inderdaad : een 2e of 3e Airport Express unit in je netwerk opnemen om het internet verder te leiden door je grote huis..

Alleen :
het netwerk wordt met een factor 2 of 3 TRAGER omdat alle units het signaal van en naar het basisstation doorsturen en zo een hoop overbodig netwerkverkeer ontstaat…

Ik heb netwerkkabels aangelegd naar de Express units toe (netwerk kabel mag 100 meter zijn…) en heb dan ook de beschikking over de volledig bandbreedte op mijn modem zonder ‘overlast’ van het 2e Express station.

Je moet dan wel in de gaten houden dat je de instellingen op de beide express stations gelijk houdt (zelfde manier van beveiligen en de Netwerknaam) anders heb je 2 of meer netwerken bij evenveel Express stations.

[quote:1b42ec07a7="bzguy"]gewoon 2e airport express in bridged mode zetten ; die neemt dan t signaal van de eerste op en breidt zo je bestaande wifi netwerk uit[/quote:1b42ec07a7] Nope: niet in bridge mode zetten want dat werkt net alleen als je de AE met een netwerk kabel aansluit. Je zult over moeten stappen op een WDS configuratie, waarbij de eerste AE met een netwerk kabel is aangesloten. Dat is het primaire station. De overige AE's kunnen vervolgens volledig draadloos worden gebruikt.