Airport Express & USB modem?

kan er op de Apple site niet helemaal uit komen. moet je een ethernet modem gebruiken of gaat het ook met USB? het lijkt of de USB aansluiting alleen voor het delen van de printer is.

klopt de usb poort is alleen voor een usb printer, je hebt dus een utp modem nodig om te kunnen internetten via airport express

Werken USB Modems wel met Airport Extreme?

Ik ga binnenkort misschien verhuizen, is dat Airport Express misschien een goed alternatief voor een lokaal netwerk?

En hoeveel van die ‘stekkers’ zou ik moeten aanschaffen als mijn modem in de gangkast staat, de iMac (zonder Airport) boven staat, de PS2 en de stereo in de huiskamer (wel bij elkaar).

Het verhaal wat op de site van Apple staat, maakt het voor mij allemaal niet helemaal duidelijk. Het lijkt op de stekkers die in de MacFan pas geleden besproken zijn (Devolo), maar die werken niet met WiFi maar over het al aanwezige lichtnet in huis.

[quote:c6077c3071]Het lijkt op de stekkers die in de MacFan pas geleden besproken zijn (Devolo), maar die werken niet met WiFi maar over het al aanwezige lichtnet in huis.[/quote:c6077c3071]

Nee. De Airport Express is simpelweg een kleine uitgave van een Airport Extreme Base Station, en de enige reden dat je hem in een stopcontact moet steken is dat je nu eenmaal energie nodig hebt om het ‘wifi’ signaal (radiogolf=energie) uit te zenden. Of er een verschil is tussen het bereik van de Express en een Extreme Base Station weet ik niet, maar is te vinden bij de specs:

http://www.apple.com/airportexpress/specs.html

Dan nog is niet met zekerheid te zeggen hoeveel van die stekkers je nodig zal hebben in je huis, aangezien dat van meer factoren afhangt dan enkel het vermogen van de Express/Extreme.

Ik zou inderdaad even aanzien en met 1 beginnen. Mochten er meer nodig zijn, koop je toch een erbij. Maar ik ga vanuit dat dat niet nodig zal zijn.