Airport Express valt telkens weg

Airport Express valt telkens weg

Hallo,
Ik heb een Ibook g4 1meg, airportkaartextreme, draitek vigor draadloos router, en net een airport express aangeschaft. laatste itunes geinstalleerd, laatste firmware en dergelijke.

Echter als ik via airtunes afspeel, stopt het geluid iedere keer: itunes staat enkele seconden stil en gaat dan verder. Superirritant. Het gebeurt niet als je via de computerspeakers afspeelt. De afstand tussen compu en Airport is 12 meter, tussen ibook en router een meter of 20 en tussen airport en router 5 meter.

Iemand enige ervaring met een dergelijk probleem.

Zitten er dikke muren tussen? Ik had zo'n dergelijk probleem op een 11mbit router en nadat ik er een 54mbit router had geinstalleerd werkte het. Alleen of het nou aan het 11mbit netwerk lag of aan het bereik van de router m.b.t de airport expresse is mij een raadsel.

Nu is het heel soms dat ie wegvalt maar de router naar airport zitten zeker 25 meter uit elkaar en de ibook ook 25 meter van de router weg. Alleen weet ik nou niet of het verkeer direkt vanuit de iBook naar de AE gaat of via de router omdat ik dus het internet signaal laat bridgen via WDS.

dus experimenteer eens of het probleem blijf als je de AE dichter naar de router verplaatst dmv een koptelefoon

anders nog een AE kopen en dan WDS bridgen :stuck_out_tongue:

hier
en hier

zijn de links naar mijn verhaal

Serge, Sinds een paar weken heb (had?) ik daar ook last van. Ik heb al sinds een half jaar een Airport Express, aangesloten op mijn gekuidsinstallatiie via een LinkSys router. Computer en AE allebei in de huiskamer, router in de meterkast. Lange tijd nooit problemen gehad tot opeens.....wegvallen, soms enkele seconden, soms langer. Aangezien m'n AE prima werkte moet er dus iets gebeurd zijn. Na enige tijd zoeken kwam ik er achter dat op gezette tijden mijn CPU 100% belast was. AirTunes gebruikt zelf nogal wat maar met een ander proces erbij dat veel capaciteit vraagt gaat AirTunes hikken. Dat was volgens mij de oorzaak. Verder zoeken leerde mij dat ik sinds een paar weken een HP printer heb geinstalleerd. Dat was in de meeste gevallen de reden van de forse CPU belasting! Er draait een daemon proces in de achtergrond dat ik-weet-wat uitspookt maar wat mij betreft niets zinnigs doet. Dit proces killen bracht dus uitkomst. En het niet meer standaard laten opstarten verbeterde nog meer. Natuurlijk kan het bij jou ook een ander proces zijn. Start gewoon de Activity Monitor op en kijk eens wat er allemaal draait en hoeveel resources ze gebruiken. Wellicht helpt het bij jou ook. Toch gebeurt het een enkele keer nog wel eens bij mij. Ik heb een PB 17" 1,33 Ghz, 1 Gb geheugen en ik merk dat de ventilator steeds vaker aanslaat en steeds langer blijft lopen. Het enige wat ik dan kan doen is weer eens spieken met de Activity Monitor.

Hoi, Bedankt voor de reacties. Volgens mij is het inderdaad een combinatie van afstand en processor belasting. Het netwerk is 54mb. Ik heb nu de airport express iets dichter bij de computer gezet. De afstand tussen router en AE is daardoor wel iets toegenomen.

Daarnaast let ik inderdaad beter op wat er allemaal tegelijkertijd draait; vooraal Limewire en Airtunes tegelijkertijd en ook nog internetten lijkt een beetje teveel van het goede. Overigens niet altijd.

Het staat nu alweer een uurtje of 2 lekker te spelen zonder gezeur.

We blijven experimenteren.

Serge