Airport Express valt uit en is onzichtbaar sinds Tiger?

Mijn Airport Express werkte enkele weken geleden (en onder panther) nog briljant maar sinds kort niet meer; valt af en toe (zeg, eens in de drie kwartier) uit, start zichzelf opnieuw op en is dan weer te gebruiken. Als ik mijn iBook (G4, 1.2 Ghz, 10.4.1) opnieuw opstart of uit slaap trek en itunes open ziet hij mijn aex niet meer; schuin gedrukt of in het geheel niet meer te kiezen (terwijl internet gewoon werkt). Opnieuw opstarten van de aex (via de reset knop of de admin utility) laat hem dan weer zien. Ik heb het gevoel dat dit samenhangt met mijn upgrade naar Tiger; ik had daarvoor totaal geen problemen, sindsdien valt de muziek via airtunes ook weleens 2 of 3 seconden weg, maar dat is na de 10.4.1 update weer aanzienlijk afgenomen (maar niet verdwenen!). Mijn aex zit vast op channel 1 (net als 6 en 11 volgens apple 'less susceptible to interference') omdat dat de vertraging van airtunes minder maakt, maar het veranderen van die instelling maakt niets uit voor voornoemde problemen. Andere wifi netwerken in de buurt zitten op andere channels, ik heb nauwelijks noise en kom niet verder van mijn aex dan een metertje of 4. Verder is hij WEP beveiligd en kan via access control alleen mijn airport ID op mijn aex, maar het veranderen van die instellingen maakt ook geen verschil. De software op de aex is V6.1.1 en opnieuw uploaden daarvan maakt ook geen verschil.

Wie herkent de problemen? Zijn er meer mensen met Tiger die dit probleem hebben?
Wie heeft er een oplossing?

(alsjeblieft niet aankomen met Tiger schoon installeren, dat kan ik pas over een paar weken doen en wachten of 10.4.2 het oplost heeft denk ik ook niet zoveel zin!)

Alvast bedankt!

Geert

N.B.: interference robustness aanzetten maakt ook geen verschil…

Je bent niet alleen. En ik heb nog steeds geen oplossing gezien. Ik hang weer aan de ethernetkabel. :cry: