Airport Express vraagje

Ik wou net via mijn AE draadloos internetten zodat mij zwager ook met zijn laptop er gebruik van kon maken. Alleen we pikten beiden sitecom op. Het schijnt denk ik ergens van de buren te wezen die geen beveiliging er op heeft staan. Alleen door zijn sitecom zie ik mijn eigen express niet meer omdat die automatisch de verbinding over neemt van mijn buurman of vrouw. Weet iemand hoe dat komt ?

volgens mij moet je bij systeemvoorkeuren/netwerk/airport automatisch inloggen uitzetten

jouw AE neemt niet de wireless verbinding van die sitecom over.. als het goed is ondersteund apple alleen wds op Airport Extreme Basestations... waarschijnlijk heb je je AE op onzichtbaar gezet.. en dan kan jehem inderdaad niet zien.

HS-L

Wel raar dan want normaal als ik airport aanzet ziet hij direct mijn aangemaakte account. Sinds hij die sitecom ziet kiest hij daarvoor inplaats die van mezelf

In je netwerk voorkeuren kan je aangeven dat je wilt inloggen in een specifiek netwerk. Vul daar de naam in van je eigen netwerk (hoewel je dit netwerk mogelijk niet kan zien omdat het onzichtbaar is, ook wel SSID genoemd) en voortaan logt het apparaat automatisch in op je eigen netwerk.